Asus P3b-F USB-problem!
Fra : Jan Rysz

Dato : 22-04-02 13:42

Jeg har et lille spørgsmål til gruppen...

Hvordan kan det være at jeg måler forskel i Internethastigheden, afhængig
af om jeg køre på USB-porten eller Netkort.

Hvis jeg køre på USB, downloader jeg kun med ca.110 Kbit, men hvis jeg kører
på netkort har jeg fuld båndbredde ( ca. 512 Kbit ).

Laver jeg så en måling på mit gamle Asus TX-97 kort, kører USB-porten
derimod fuld skrue......derfor virker det som et problem på P3b-F kortet.

Nogen der har en idé ??

Jan Rysz

Fra : Leony

Dato : 23-04-02 08:40

"Jan Rysz" <rysz@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg køre på USB, downloader jeg kun med ca.110 Kbit, men hvis jeg
kører
> på netkort har jeg fuld båndbredde ( ca. 512 Kbit ).

Har du både USB modem og router til din forbindelse eller er det et PCI
netkort og et USB netkort?
Hvis det er USB netkort, så skyldes det måske en dårlig driver.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jan Rysz

Dato : 23-04-02 12:08

> Hvis det er USB netkort, så skyldes det måske en dårlig driver.

Det er et PCI-RJ45 netkort og USB-porten er den integrerede på bundkortet!

Jan Rysz

Fra : Leony

Dato : 23-04-02 19:32

> Det er et PCI-RJ45 netkort og USB-porten er den integrerede på bundkortet!

Hvordan får du internet gennem USB porten.

Fra : Jan Rysz

Dato : 23-04-02 20:58

Der er både RJ-45 og USB-port på mit Motorola SB-4100 Kabel modem!!

Jan Rysz

Fra : Leony

Dato : 24-04-02 08:32

> Der er både RJ-45 og USB-port på mit Motorola SB-4100 Kabel modem!!

På den måde
Det er jp egentligt ganske smart, lige bortset fra at den ikke er så hurtig
på USB'en.
Umiddelbart vil jeg stadig holde på at det er noget driverrelateret.
Da du foretog målingen var det på samme site på samme tidspunkt (test udført
lige efter hinanden på de 2 bundkort), ellers kan der jo have været mere
belastning den ene gang end den anden.
Har du installeret de nyeste USB drivere? Du kan sikkert hente dem hos din
udbyder ellers kan du hente dem her:
http://www.gi.com/noflash/usb_drivers.asp

Hvis alt andet fejler kan du prøve at sende en email til supporten hos din
udbyder, men det kan jo være at det er et af de problemer der bare ikke har
en løsning.

Fra : Leony

Dato : 24-04-02 08:34

> Har du installeret de nyeste USB drivere?

Du skal selvfølgelig også have fat i de nyeste drivere til dit motherboard,
hvis du ikke allerede har det.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-04-02 16:20

"Jan Rysz" <rysz@mail.dk> wrote in message
> [...]
kører
> på netkort har jeg fuld båndbredde ( ca. 512 Kbit ).

Det lyder list mystisk. Det kan måske være et driver problem eller dit USB
modem. Jeg kører selv 512/512 ADSL gennem USB porten på mit P3B-F, og jeg
kan stort set altid downloade med 50-55 kB/sek.

Jeg bruger et Eicon DIVA ADSL modem fra Tiscali.

Mvh.

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk