VEdvarende FTP-forbindelse?
Fra : Kostas Kefaloukos

Dato : 22-04-02 11:12

Hvordan opretholder man en FTP-forbindelse på tværs af websider med PHP?

Jeg kan selvfølgelig bare overføre brugernavn og adgangskode til
FTP-serveren i nogle variabler til næste webside, og så logge på igen. Men
det kunne være at der var nogen der ikke blev så glade for at jeg spammede
deres logfil på den måde...jeg regner med at have 10-20 ivrige brugere af
systemet.

jeg har prøvet at overføre alle variabler i en session: Virker ikke
jeg har prøvet at overføre alle varialbler i httpheaders og querystrings:
Virker ikke

Problemet er at variablen $ftpforbindelse ($ftpforbindelse =
ftp_connect("ftpserver")) blot bliver opfattet som et naturligt tal
($ftpforbindelse = 1) af modtagersiden , ikke som en ftpforbindelse!

Fra : Kostas Kefaloukos

Dato : 22-04-02 11:24

Jeg får fejlen "Unable to find ftpbuf 1" da $ftpforbindelse er lige 1. Hvor
finder jeg ftpbuf?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-04-02 14:42

> Jeg får fejlen "Unable to find ftpbuf 1" da $ftpforbindelse er lige 1. Hvor
> finder jeg ftpbuf?

Kan du vise os scriptet? Du har formentlig glemt ftp_connect eller ftp_login?

mvh
Johan

Fra : Christian Rishoej

Dato : 23-04-02 01:18

"Kostas Kefaloukos" <kostas@crackdealer.com> wrote in message
> [...]

> ftp_connect("ftpserver")) blot bliver opfattet som et naturligt tal
> ($ftpforbindelse = 1) af modtagersiden , ikke som en ftpforbindelse!

Det er fordi din variabel i anden omgang ikke er andet end et naturligt tal.
I foerste omgang var den muligvis en henvisning til en socket som PHP havde
aabnet for dig, men den har PHP vaeret flink at lukke efter siden blev vist.

Saa... det kan du med andre ord ikke goere.

Christian