Ericsson radio.
Fra : Ole Tranberg

Dato : 22-04-02 11:08

Hej.

Jeg kan se at der er blevet skrevet lidt om Ericssons
mp3-afspiller. Jeg har dog overvejet at købe deres radio i stedet
(selvom det er et fristende tilbud der er på wannasave.dk mht
mp3-afspilleren).

Er der nogle der har erfaringer med radioen?
Hvordan er modtagestyrken, er den i stereo, hvordan vises
informationen på displayet ... ?

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 22-04-02 20:40

> Er der nogle der har erfaringer med radioen?
> Hvordan er modtagestyrken, er den i stereo, hvordan vises
> informationen på displayet ... ?

Jeg har fået en af min far - Den er i stereo - udmærket modtagestyrke. Men
der er ikke noget display i den eller noget interface på skærmen. Når du
plugger den i, så vil telefonen genkende at der er en radio i og tlf. vil gå
i "bærbar håndfri-mode".

På radiodelen er der en tænd-slukknap, volumenknap og en scanningknap.
Scanningen kan kun gå en vej, frem. Når du når til enden af fmbåndet,
trykker du ned en gang og starter så igen fra "bunden" med at søge.

mvh

Kamran

Fra : Tommy Jo

Dato : 22-04-02 20:41

Hej Ole

> Hvordan er modtagestyrken

Den er såmænd meget hæderlig

> er den i stereo

Nej

> hvordan vises informationen på displayet ... ?

Kun information om at den er tilsluttet - ellers ingen information, ej
heller om stationsvalg eller frekvens.
Stationer vælges med en søgeknap op/ned, meget simpelt.

Men det er rart at den afbryder selv når der kommer en samtale, og efter at
have vænnet sig til det er det rart at have samtalepartneren i begge ører.

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 22-04-02 21:06

"Ole Tranberg" <olebole@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> mp3-afspilleren).
>
> Er der nogle der har erfaringer med radioen?
> Hvordan er modtagestyrken, er den i stereo, hvordan vises

Fant et svar på den tilsvarende norske nyhetsgruppen, forfattet av Endre
Daniloff. Han skriver følgende:

- -
Trekker marginalt med strøm. Men ja, telefonen blir klumpete med denne saken
på. Ellers er ikke signalene all verden og det er ikke mulig å søke på
frekvens direkte som på f.eks nyere Nokia-modeller. Du har kun en knapp for
å søke oppover på FM-båndet, og han husker ikke siste stasjon du hørte på...
Tungvint å finne riktig stasjon om du vil over FM-frekvensen siden du ikke
har noen som helst indikasjon på frekvens annet enn at du må lytte på
stasjonen.

Kun monolyd."
- -

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-04-02 16:14

"Ole Tranberg" <olebole@nospam.dk> wrote in message

> Er der nogle der har erfaringer med radioen?

Ja

> Hvordan er modtagestyrken, er den i stereo, hvordan vises
> informationen på displayet ... ?

Jeg synes helt ærligt den er for elendie. Næsten ikke andet en skrat... Hvor
andre radioere går klar igennem(højt signal/støjforhold), støjer denne
radio,, Bare man kommer telefonen i lommen, eller en hånd foran.

Ikke stereo, dog mono i 2 kanaler. Ingen information i display, volume og
scannen foregår på selve radioen. Lyden er meget mørk. Skyldes klart
hovedtelefonerne.

Men signalstyrken er det værste

Fra : Fischer

Dato : 23-04-02 16:37

> Er der nogle der har erfaringer med radioen?
> Hvordan er modtagestyrken, er den i stereo, hvordan vises
> informationen på displayet ... ?

Hvilken telefon / radio er der tale om?

Til de gamle modeller (stik) skal du bruge HPR-08.
Som Bjarke skriver, så er modtage-evnen ikke imponerende. Hvis der er et
kraftigt signal, synes jeg dog at lydkvaliteten er fin. Og det er udmærket
som håndfri sæt.
Og på www.tele2shop.dk er den MEGET billig.

Til de nyere modeller (stik) skal du bruge HPR-11.
Jeg ved ikke om modtage-evnen er forbedret på denne.

For begge radioer gælder, at de er simplt opbygget. De er vist begge i mono
og der er ikke noget display. Kanalsøgning styres af en enkelt knap med 2
funktioner ('Reset' og 'Søg kanal').

*Fischer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-04-02 19:46

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message

> Til de nyere modeller (stik) skal du bruge HPR-11.
> Jeg ved ikke om modtage-evnen er forbedret på denne.

Det er denne jeg har... Købt til 269 kroner hos en forretning på
roskildevej, kan ik lige huske....

Men jeg synes helt ærligt, at Ericsson laver noget være lort... Tror jeg ved
næste telefon, igen skal have Nokia. Ericsson er da ikke for gode til det
telefonting.

Fra : Fischer

Dato : 23-04-02 20:34

> Men jeg synes helt ærligt, at Ericsson laver noget være lort... Tror
> jeg ved næste telefon, igen skal have Nokia. Ericsson er da ikke
> for gode til det telefonting.

Jeg synes nu at Ericsson laver nogle basalt gode telefoner.
Hvad de ikke er så gode til, er alt det unødvendige pop-pladder som logos,
ringetoner, udskiftlige fronte, T9 ...... nåh ja, og radioer.

*Fischer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-04-02 21:00

> Jeg synes nu at Ericsson laver nogle basalt gode telefoner.
> Hvad de ikke er så gode til, er alt det unødvendige pop-pladder som logos,
> ringetoner, udskiftlige fronte, T9 ...... nåh ja, og radioer.

Jeg synes nu min T65´er fryser, bare den skal lave en smugle.. Software er
heller ikke gennemtænkt specielt godt....

Dens wab, kan man fx ikke ved at finge telefonnummer via dgs.dk bare trykke,
vælge nummeret og ringe op... Næee.. man må frem med pen og papir...
Email, gider ikke ikke "sende og modtage" som der står i menuen.... men den
modtager kun, så logger den af, så skal man kalde op igen, gå manuelt ind og
vælge SEND for de emails man har skrevet, enkelvis.

Det er heller ikke muligt at taste et nummer, og derefter gemme det.. Næe
nej,, man skal absolut ind i menuen.. Lidt mærkeligt at navigeringsknappen
ikke blive udnyttet... Fx i wab, kunne de da bruges til at vælge at ringe et
nummer op... men de er bare "døde" kun op/ned virker...

Fra : Fischer

Dato : 24-04-02 07:59

> Jeg synes nu min T65´er fryser, bare den skal lave en smugle.. Software er
> heller ikke gennemtænkt specielt godt....

Lige min pointe.
Jo mere avanceret skidtet er, jo større risiko er der for fejl i SW.
Nokia er jo også berømt for deres fejlbehæftede software. Når folk køber
telefon i dag, så er det første spørgsmål jo ofte: "Hvor kan jeg få den
opdateret til seneste SW version?"

*Fischer

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 24-04-02 20:33

> [...]
> Nokia er jo også berømt for deres fejlbehæftede software. Når folk køber
> telefon i dag, så er det første spørgsmål jo ofte: "Hvor kan jeg få den

Jeg har hatt en del mobiltelefoner, uten de helt store problemer, men jeg
synes du har et godt poeng!

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Martin Nielsen

Dato : 24-04-02 20:46

> [...]
og
> vælge SEND for de emails man har skrevet, enkelvis.

Hvor stor en E-mail kan hente/skrive på T65?

Kræver det GPRS abm?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-02 15:51

"Martin Nielsen" <***m.nielsen@city.dk> wrote in message

> Hvor stor en E-mail kan hente/skrive på T65?

Ved jeg ikke.. Men efter at have fået opgraderet telefonen til den nyeste
SW. Virker email ikke... Den fryser....

> Kræver det GPRS abm?

Nej, men et Internet Abonnement at ringe op til.

Fra : Lars hult

Dato : 24-04-02 09:23

> Til de nyere modeller (stik) skal du bruge HPR-11.
> Jeg ved ikke om modtage-evnen er forbedret på denne.
Jeg har Hpr-11 til min T39 og jeg er mildest talt ikke vildt imponeret af
sendestyrken.
Jeg kan stort set tage P3, på nær i stoget ml. nørreport-sjælør ellers skal
jeg ikke
bevæge mig i en diameter af mere en 2 meter hvis jeg har fundet en station
jeg vil høre,
da signalet ellers forsvinder.

Er der andre med den model som har samme problemer eller er det generelt,
da jeg har hørt at det kan være fordi radioen er "forkert" indstillet fra
fabrikkens side.????

hilsen Lars