MS Windows
briani 27239
Slette partition
Fra : Christian Catu

Dato : 22-04-02 11:19

Hejsa
Jeg ville lige spørge her, inden jeg foretager mig noget.
Sagen er at jeg ikke er sikker på om man kan slette en enkelt partition på
en HD, uden at ødelægge en anden partition på samme HD.
Jeg har c-drevet som system drev, og derudover har jeg et d-drev på samme
partition, som indeholder en masse ting jeg gerne vil beholde. Jeg vil gerne
formatere mit c-drev for at installere windows XP igen, og da det er ntfs,
er den eneste mulighed jeg lige kender at slette partitionen oprette den
igen. Kan det lade sig gøre uden problemer?

--
Venlig hilsen/Kind regards

Christian Catu
Remove NOSPAM in e-mail adress when replying

Fra : Heine Laursen

Dato : 22-04-02 12:11

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote in

> [...]
> og da det er ntfs, er den eneste mulighed jeg lige kender at slette
> partitionen oprette den igen. Kan det lade sig gøre uden problemer?

Kan du ikke få Win Xp til at formatere drevet under installetionen af xp?

Mvh
Heine Laursen

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 22-04-02 13:21

> Kan du ikke få Win Xp til at formatere drevet under installetionen af
> xp?

Selvfølgelig kan han det.

--
Mvh. Kim, Aalborg

Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot
Survivors will be shot again.

Hold venligst dine indlæg til gruppen medmindre jeg beder om andet, tak!

Fra : Christian Catu

Dato : 22-04-02 13:55

"Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> wrote in message
> "Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote in

Det har jeg haft problemer med en gang før

Fra : Heine Laursen

Dato : 22-04-02 14:06

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote in news:3cc40802$0
$63677$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Det har jeg haft problemer med en gang før

Så skal du have fat i en boot disk, Download evt en fra
http://www.bootdisk.com når du har bootet op på disketten, skriver du
fdisk. Fgl er frit ud fra hukommelsen.

Her vælger du 3. for slet partition eller logisk enhed,
4 for nondos enhed, her sletter du den partition du har NTFS på.

Så går du ind i 1. Opret primær eller logisk partition, og 1 igen for at
oprette prmary partition. Husk at markere partition aom aktiv, elllers kan
er ikke boote derfra.

Heine Laursen

Fra : kj

Dato : 22-04-02 15:30

"Christian Catu" skrev d. 22-04-02 13:55 dette indlæg :

> "Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> wrote in message

HD.

> Det har jeg haft problemer med en gang før
>
> fra kj
Prøv PartitionMagic fra Powerquest, det kan gøre det du ønsker,
incl. at ændre partitionstørrelse.
kj

http://www.kandu.dk/

Fra : Madsen

Dato : 22-04-02 17:55

Heine Laursen skrev:

> Her vælger du 3. for slet partition eller logisk enhed,
> 4 for nondos enhed, her sletter du den partition du har NTFS på.

Som efter sigende kun skulle kunne lade sig gøre hvis NTFS-drevet er en
primær partition. Hvis drevet er en udvidet partition så kan Fdisk ikke
fjerne den hvis man skal tro på følgende link:
<http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=13718>

Delpart.exe kan gøre det som nævnt på linket.

Madsen.