Unicode / PHP / MSSQL
Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 22-04-02 09:51

Hej,

jeg kan ikke rigtigt få unicode support til at virke i PHP. Setup er som
følger:
Windows 2000 Server med SQL Server 2000, Apache og PHP

Jeg kører UTF-8 i PHP og kan som sådan godt konvertere til og fra UCS2, som
er SQL server'ens Unicode implementering -det ser ihvertfald ud til at
virke.

Problemet kommer, når jeg konverterer UTF-8 strengen (fra browseren) i PHP
over til UCS2 og vil sende denne til SQL serveren i form af en DML -nogle
gange fejler statement'et, og hvis jeg bruger specialkarakterer (æøåÆØÅ), er
jeg næsten 100% sikker på ikke at kunne select'e dem igen.
Mit umiddelbare indtryk er, at MSSQL modulet i PHP ikke er særligt venligt
overfor Unicode, men jeg kan selvfølgelig tage fejl -er der nogen af Jer,
der har erfaringer med Unicode i PHP, sammen med SQL server?

vh. Jørgen

Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 22-04-02 15:02

Hej,

jeg har nu prøvet at bruge ADO via COM interfacet -det ser ud til at det går
meget bedre; UTF-8 virker nu, men det ser stadig ikke helt pænt ud på SQL
Server (specialkarakterer bliver "oversat" -måske af ODBC driveren?) -nogen
gode ideer?

vh. Jørgen