Asusp3b-f
Fra : Martin S.

Dato : 22-04-02 01:24

Hej, er der nogen der ved hvilken CPU der er den hurtigste til mit board som
er ovenstående..?
Evt. med Slot konverter. Lige nu har jeg Celeron 466 kørende med
S370-Asusslotkonv.
Jeg har læst at man vha. mod kan installere Tualatin på BX-boardet og
således køre 1,2@1,6 - gælder det også for mit board ?

Takker..
Martin.

Fra : Martin S.

Dato : 22-04-02 01:36

det er naturligvis Tualatin Celeron jeg tænker på...

Fra : Butch

Dato : 22-04-02 09:28

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> wrote in message
> [...]
> S370-Asusslotkonv.
> Jeg har læst at man vha. mod kan installere Tualatin på BX-boardet og

Hej Martin

Jeg har samme board og kører med en celeron 633@1064. Jeg har læst artikler
på nettet om at det er muligt at sætte en Tualatin på. Men det kræver enten
at du modifivere converteren eller cpuen ret meget eller at du køber en
svine dyr powerleap converter.
Du kan eventuelt tjeke disse link
http://members.dingoblue.net.au/~roggefam/tua/tuareport1.html
http://digilander.iol.it/grandecigno/Tua_BX_41.htm

Hvis du gør forsøget vil jeg gerne høre om det.

/Thomsa aka Butch

Fra : Martin S.

Dato : 22-04-02 13:45

Nu bliver jeg helt i tvivl.
Kan jeg f.eks. køre Celeron A 1,2 Ghz (Ikke Tualatin Celeron) men den
"gamle"...?

Fra : [5250] Jens

Dato : 22-04-02 15:11

Martin S. wrote:
> Nu bliver jeg helt i tvivl.
> Kan jeg f.eks. køre Celeron A 1,2 Ghz (Ikke Tualatin Celeron) men den
> "gamle"...?

Den "gamle" er svjv kun lavet op til 1100 MHz ?

http://support.intel.com/support/processors/sspec/icp.htm

Fra : Butch

Dato : 22-04-02 16:09

> Nu bliver jeg helt i tvivl.
> Kan jeg f.eks. køre Celeron A 1,2 Ghz (Ikke Tualatin Celeron) men den
> [...]
Hej
Nej ikke diretke. Den helt gamle celeron og celeron 2 har forskelligt pin
layout. Derfor skal du have en fcpga converter. Den du har er sikkert ppga.
Du kan også bare modde den converter du har nu istedet for at købe en ny.
Du kan tjeke her hvordan
http://www4.tomshardware.com/cpu/00q1/000229/index.html
Hvis du har en fcpga converter skal du bare have den nyeste bios. Det er det
hele.

/Thomas aka Butch

Fra : Martin S.

Dato : 22-04-02 16:30

"Butch" <thomas.hansenNOSPAM@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www4.tomshardware.com/cpu/00q1/000229/index.html
> Hvis du har en fcpga converter skal du bare have den nyeste bios. Det er

Jeg har lige checket min slotkonverter.. Det er FC fra Asus-370-L, det må
næsten være fcpga.. understøtter vcore fra 1,8v og op.

Fra : HM

Dato : 22-04-02 16:59

> næsten være fcpga.. understøtter vcore fra 1,8v og op.

men er spændingen ikke 1.4 volt på de nye cpuér ?

HM

Fra : Martin S.

Dato : 22-04-02 17:09

"HM" <henrik-mahler@mail.dk> skrev i en meddelelse

> men er spændingen ikke 1.4 volt på de nye cpuér ?
>
> HM

Jeg mener det er 1,45 volt. Men det ville jeg komme uden om ved at lave en
mod på cpuen.
og f.eks. sætte vcore til 1,6 v når den nu alligevel skal clockes.
Martin

Fra : Martin S.

Dato : 22-04-02 17:03

Nå min Asus S370-l konverter er Rev. 1.00 og det jeg kan læse mig frem til
er så at den skal moddes også for at kunne køre med FCPGA. Dvs. hvis jeg har
tænkt mig at køre med Tualatin Celeron 1,2 Ghz, så skal der udover mod på
slotkonverteren (fra ppga til FCPGA) også laves mod med henblik på
Tualatin-cpuen for at den ville kunne virke på mit board.. Er det noget man
kan håbe på ??
Alternativt er at jeg kunne købe en Celeron A som ville virke på min moddede
Slotkonverter...
Er dette korrekt ? Og kan man clocke Celeron A til 1,1 Ghz til noget
spændende ?

Mvh. Martin.

Fra : [5250] Jens

Dato : 22-04-02 23:02

Martin S. wrote:
> [...]
> Slotkonverter...
> Er dette korrekt ? Og kan man clocke Celeron A til 1,1 Ghz til noget

Næppe, da det er den sidste af Celeron'erne i 0.18 micron serien.
11x133 skal man i hvert fald ikke håbe på.
11x112 = 1233 - måske.
F.eks. P3 1133 var Intel jo nødt til at trække tilbage fordi de fleste
var ustabile. Celeron kunne så lige klare 1100 fordi de har mindre cache
til at fyre varme af.
Hvorimod en Tualatin 1.0 burde kunne køre 10x133 da det kun er 33%
overclock. Tænk på Celeron 300 PPGA, jeg har sjældent hørt om at nogen
af dem ikke kunne 450, især hvis man gav dem 2,1 eller 2,2 volt.
Den er i 0.25 micron
En Celeron 566 som jeg har, kører fint 850 ved 1,75 volt (1,7 er
standard) Den er lavet i 0.18 micron.
Det er 50% overclock for begge de to tilfælde, hvor de er de første i
serien (ok, 533A findes også men er sjælden)
Så en Tualatin 1,0 i 0.13 micron burde vel kunne klare 140-150 FSB, dvs.
1400-1500, men jeg ville være rigeligt tilfreds med 10x133. Især fordi
man kan nøjes med en knap så høj spænding og mindre varme.
133 FSB kan BX-chipsettet også klare, dog er AGP så på 89 MHz, hvilket
ikke er noget problem hvis grafikkortet kan klare det.

Tilfældigvis sidder den 566'er i en gammel converter uden
volt-indstillinger, men mit Abit BX6r2 har indstillinger helt ned til
1,3 volt. Jeg var nødt til at modde den, men det var ikke svært..
Jeg har også moddet et Abit ZM6 som jeg har liggende, virker fint.

Jeg har bestilt en Tualatin 1,0 for nylig, venter på den da den er i
restordre.