MS Windows
briani 27239
Bootmenu
Fra : Erling

Dato : 21-04-02 21:30

Kjære gruppe.

Håber nogen gider/kan hjælpe

Under NT 4.0 kunne man redigere i bootmenuen (tekstfil på bootdrevet), men
hvor gøres det under w200 Proff.
Det drejer sig om at fjerne nogle ikke mere eksisterende.

Mvh.
Erling

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-02 21:37

Sun, 21 Apr 2002 22:29:39 +0200, skrev "Erling"
<erlinggo@post.cybercity.dk>:

>Under NT 4.0 kunne man redigere i bootmenuen (tekstfil på bootdrevet), men
>hvor gøres det under w200 Proff.

kan gøres på samme måde, boot.ini eller lidt nemmere, højreklik
på denne computer => egenskaber => startup and recovery (ved
ikke, hvad det hedder i dansk Windows).
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Erling

Dato : 21-04-02 22:08

Så vidt jeg kan se kan du ikke slette et menupunkt.

Mvh
Erling

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-02 22:36

Sun, 21 Apr 2002 23:08:15 +0200, skrev "Erling"
<erlinggo@post.cybercity.dk>:

>Så vidt jeg kan se kan du ikke slette et menupunkt.

Har ikke win 2000, så jeg kunne ikke huske om muligheden var der,
så du finde boot.ini og rette i den (du skal kunne se skjulte
filer)

PS. Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
og min signatur - tak.

Fra : Erling

Dato : 21-04-02 23:17

Jeg har allerde ledt efter boot.ini inden jeg skrev til gruppen, og den
findes ikke !

Mvh
Erling

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-02 23:43

Mon, 22 Apr 2002 00:17:10 +0200, skrev "Erling"
<erlinggo@post.cybercity.dk>:

>Jeg har allerde ledt efter boot.ini inden jeg skrev til gruppen, og den
>findes ikke !

Jeg har næsten ikke lyst til at svare, vil du ikke godt citere
efter netiketten, det andet er irriterende, selv om du klipper?

Hvis du ikke kan finde boot.ini i roden af c:\ og det er win 2000
vi snakker om, så er det fordi du ikke har sat visning af skjulte
filer til.

Åbn en tilfældig mappe, gå i Funktioner => Mappendstillinger =>
Vis og sæt et flueben ved at skjulte filer skal vises.

Fra : Erling

Dato : 22-04-02 00:02

> Jeg har næsten ikke lyst til at svare, vil du ikke godt citere
> efter netiketten, det andet er irriterende, selv om du klipper?

Undskyld.

> Hvis du ikke kan finde boot.ini i roden af c:\ og det er win 2000
> vi snakker om, så er det fordi du ikke har sat visning af skjulte
> filer til.

Det ER gjort, men der er ikke nogen "boot.ini". Har også prøvet at søge med
F3 / andet OS, men uden held !

> Du kan læse mere om de danske nyhedsgrupper på http://www.usenet.dk
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Er også gjort.

Mvh.
Erling

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-04-02 00:37

Mon, 22 Apr 2002 01:02:28 +0200, skrev "Erling"
<erlinggo@post.cybercity.dk>:

>Det ER gjort, men der er ikke nogen "boot.ini". Har også prøvet at søge med
>F3 / andet OS, men uden held !

Lyder mærkeligt...

Fra : Madsen

Dato : 22-04-02 00:37

Erling skrev:

[Funktioner => Mappendstillinger => Vis og sæt et flueben ved at skjulte
filer skal vises]

> Det ER gjort, men der er ikke nogen "boot.ini". Har også prøvet at
> søge med F3 / andet OS, men uden held !

Det er fordi du også skal have fjernet fluebenet ved Funktioner >
Mappeindstillinger > Vis: 'Skjul vigtige systemfiler'. Fjern det flueben
også og du kan se boot.ini i roden af c.

Madsen.

Fra : Erling

Dato : 22-04-02 19:20

> Det er fordi du også skal have fjernet fluebenet ved Funktioner >
> Mappeindstillinger > Vis: 'Skjul vigtige systemfiler'. Fjern det flueben
> også og du kan se boot.ini i roden af c.

Tak for hjælpen.
Erling