En FireWire-disk er holdt op med at svare
Fra : John Lauritzen

Dato : 21-04-02 21:38

Min eksterne harddisk fra One Tech er blevet syg. Jeg får følgende
fejlmeddelelse, når jeg starter computeren med den eksterne tændt og må
trykke på genstartsknappen:

"En FireWire-disk er holdt op med at svare. Problemet skal rettes for at
forhindre, at indholdet af disken ødelægges.

Kontroller alle FireWire-forbindelser. Hvis du har tilføjet, fjernet eller
slået en enhed til eller fra, skal du fortryde handlingen"

Desværre er min iMac (system 9.2) så frossen og genstart eneste vej frem.

Da jeg altså ikke kan komme i kontakt med disken, er der vel ikke noget en
amatør kan gøre ved den?

Venlig hilsen John

Fra : Michael Holm

Dato : 21-04-02 22:38

John Lauritzen <John_Lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>
> Da jeg altså ikke kan komme i kontakt med disken, er der vel ikke noget en

Jeg fik min reddet ved at starte mac'en op fra norton cd og så kører
doc. norton på one tech'en (120 gb) det tog en time eller to men
det virkede !
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk