att Michael Petersen og andre rare mennesk~
Fra : phj

Dato : 21-04-02 17:42

hej!

siden min far fik en ny maskine med windows 2000 installeret har jeg
ikke rigtigt kunnet komme til at spille computerspil, når jeg har
været på week-end hos ham.

jeg har spurgt lidt til det her i gruppen, især Traiz og Microsoft
train Simulator irriterer det mig, at jeg ikke kan spille, da min
gamle er helt fuldstændig ekset med alt hvad der kan køre på skinner,
så jeg kunne godt unde ham at se de spil.

nå men så har især Michael P, men også et par andre flinke gutter,
forklaret mig at jeg skulle have fat i noget der hedder service pack 2

derefter har jeg fundet frem denne side
http://www.microsoft.com/Windows2000/downloads/servicepacks/sp2/download.asp#express

så nu er jeg da blevet så klog, at jeg kan se, at der er noget der
hedder SP 2 Express Installation, som fylder 541 KB og noget andet der
hedder SP 2 Network Installation, som fylder ikke mindre end 101 Mb

skal jeg hente dem begge to, eller kan jeg nøjes med SP 2 Express?

hvis jeg skal bruge dem begge, kan jeg så hente SP 2 network
Installation fra min egen win 98 maskine med adsl, brænde den ud på en
cd og flytte den til min fars win 2000 maskine med isdn modem - eller
???

hvis i gider hjælpe mig lidt mere, vil det bare være rigtig rigtig
blæret, jeg er nogenlunde god til CS og Quake og hvis i har noget i
vil spørge om der, skal jeg nok hjælpe så godt jeg kan

Fra : Kristian

Dato : 21-04-02 19:18

Hvorfor kører i ikke med windows 98 på hans maskine ? eller windows xp ??

Fra : phj

Dato : 21-04-02 19:44

On Sun, 21 Apr 2002 20:18:24 +0200, "Kristian"
<Falk-Petersen@adslhome.dk> wrote:

>Hvorfor kører i ikke med windows 98 på hans maskine ? eller windows xp ??

det er fordi det er en maskine han har fået gennem sit arbejde, han
bruger maskinen til quark express, indesign, photoshop, pagemaker og
office programmer og de ting kører fint på win2000

jeg ved ikke om han ikke har lov til at skifte styresystemet ud, han
vil i hvert fald ikke være med til det, han siger at win2000 er det
mest stabile styresystem der findes - og hvis jeg vil låne den til
spil, skal jeg selv finde ud af og få det til at virke

problemet for mig er bare, at jeg ikke kender spor til win2000, den
maskine vi har herhjemme blev købt i januar med winXP home på, men det
har jeg da heldigvis fået slettet/formatteret og lagt win98 ind, jeg
kan godt lide at spille carmageddon og gta 2 og de kan under ingen
omstændigheder køre under XP

men selv om jeg synes win2000 er noget skod, så har jeg hørt flere,
der lader til at vide hvad de snakker om sige at det er ok til spil,
fx har ham Michael Petersen og nogen der hedder kasper og Peter
skrevet her i gruppen at windows2000 godt kan bruges til spil - der
står i øvrigt uden på pakken til ms train simulator at det godt kan
virke på win2000 platform

så det må kunne lade sig gøre, man skal bare lære det, jeg synes bare
det er svært at finde nogen sider på dansk om det

Fra : Michael Petersen

Dato : 21-04-02 19:26

> [...]
> hedder SP 2 Express Installation, som fylder 541 KB og noget andet der
> hedder SP 2 Network Installation, som fylder ikke mindre end 101 Mb

SP2 express er kun et installationsprogram som du kører på maskinen og så
henter den de dele ned du skal bruge vie din internetopkobling (lidt ligesom
når man installer Internet explorer 6)

SP2 Network betyder at du henter Hele pakken ned og har liggende lokalt og
kan derefter opgrader maskinen ude at være tilsluttet internettet. Hvis du
har adgang til en hurtig forbindelse et sted vil jeg anbefale at du hente
Network installationen ned og brænder den på en cd. og derefter installere
den på win2000 maskinen

> [...]
>
> hvis jeg skal bruge dem begge, kan jeg så hente SP 2 network
> Installation fra min egen win 98 maskine med adsl, brænde den ud på en

Yep og så bare køre installationen fra cd'en på Win2000 maskinen

og flytte den til min fars win 2000 maskine med isdn modem - eller
> ???
ingen grund til at blande hans isdn modem ind i sagen

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : phj

Dato : 21-04-02 20:25

On Sun, 21 Apr 2002 20:26:05 +0200, "Michael Petersen"
<mcp_dk@e-mail.dk> wrote:

> [...]
>Network installationen ned og brænder den på en cd. og derefter installere

det er ikke til at se på linket om SP2 Network er i en pakket fil, når
man henter den, så jeg var lidt nervøs for, at hvis nu den IKKE er
det, at den så kunne lave noget ravage, når jeg downloader den på en
maskine med win98

men nu henter jeg den så bare og brænder den, du skal have mange 1.000
tak for hjælpen, hvis nu jeg løber ind i nogen problemer, når jeg går
i gang med at lægge det ind, så håber jeg det er i orden, at jeg lige
spørger dig igen

hlsen peter holm johnsen

Fra : Michael Thomsen

Dato : 22-04-02 07:12

Download Microsoft Compatible Patch

Mvh Michael

Fra : Claus Plougmann

Dato : 23-04-02 11:06

Hej

Det er min erfaring at Windows 2000 "W2K" er særdeles stabil, hvis
driverne er iorden. Så hvis du ikke har opdateret primært grafik- og
lyddriver kan det give problemer i nogle spil. Ellers brug Windows
Update og hent alt ( media player og messenger kan du springe over).

MVH CP

Fra : phj

Dato : 24-04-02 18:39

On Tue, 23 Apr 2002 12:06:27 +0200, "Claus Plougmann"
<jens@microblod.fake.us> wrote:

> [...]
>lyddriver kan det give problemer i nogle spil. Ellers brug Windows
>Update og hent alt ( media player og messenger kan du springe over).

også tak for det tip, jeg skal nok skrive, hvordan det går