MS Windows
briani 27239
Sharing og XP
Fra : Asix

Dato : 21-04-02 17:44

Jeg skal have lavet en workgroup så jeg kan få sharet en printer til alle
pcerne i hjemme.

Den ene har jeg fixet til en workgroup, men den med XP kan jeg ikke huske
hvor jeg aktivere det. Når jeg er inde i "System properties" kan jeg ikke få
lov til enten at sætte "V" i Netværk eller domæne, så det er helt
deaktiveret. Det er kun computer navnet jeg kan få lov til at ændre i første
omgang.

Asix

Fra : Asix

Dato : 21-04-02 17:56

"Asix" <bil@jagt.dk> wrote in message
> [...]

> lov til enten at sætte "V" i Netværk eller domæne, så det er helt
> deaktiveret. Det er kun computer navnet jeg kan få lov til at ændre i

Altså er der noget som er deaktiveret, et eller andet log på netværk ting..

Asix som endelig har fået XP til at funge.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 21-04-02 18:46

"Asix" <bil@jagt.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have lavet en workgroup så jeg kan få sharet en
printer til alle
> pcerne i hjemme.

[snip]

> Asix

Det nemmeste er nok at køre guiden Hjemmenetværk.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

---

Fra : Asix

Dato : 21-04-02 19:15

"Johnny Nielsen" <johnny@NOSPAMwintip.dk> wrote in message

> "Asix" <bil@jagt.dk> skrev i en meddelelse
> printer til alle
> >
> [snip]

> Det nemmeste er nok at køre guiden Hjemmenetværk.

Som findes hvor??

Asix

Fra : Asix

Dato : 21-04-02 19:32

> "Johnny Nielsen" <johnny@NOSPAMwintip.dk> wrote in message

> Som findes hvor??
>
> Asix

Ok, jeg har fundet det, men lortet virker ikke. Begge pcer har fælles
workgroup, burde det så ikke virke? Som i nok kan gætte virker det ikke.
Hverken fra den ene eller den anden.
Skal jeg tvinge den til fælles gateway osv.? Jeg kører forresten på en
fælles ADSL.

Aisx

Fra : Christian Catu

Dato : 21-04-02 20:58

> [...]
> Hverken fra den ene eller den anden.
> Skal jeg tvinge den til fælles gateway osv.? Jeg kører forresten på en

Er det ikke fordi at firewallen er aktiveret. Jeg gør det på den måde at jeg
anvender simpel fil deling (findes under folder options, view). Dernæst har
jeg lavet en bruger konto for hver af de pc'ere der er på netværket. Det
kører her

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 21-04-02 20:18

> [...]
helt
> deaktiveret. Det er kun computer navnet jeg kan få lov til at

Okay og nu har du prøvet guiden hjemmenetværk uden succes. Prøv
at fortælle lidt mere om dit netværk og styresystemer.

Denne meddelse er nu sendt til dk.edb.netvaerk
FUT til dk.edb.netvaerk