Camping sverige
Fra : Kaj Mikkelsen

Dato : 21-04-02 17:07

Hejsa

Vi planlægger en tur til Sverige med campingvognen.
Gerne østkysten f.eks. i nærheden af Kalmar.

Er der nogen der har erfaringer?
Er der noget med, at det internationale campingpas ikke dur i Sverige.

Har været inde på et par link, hvor Camping afgift angives til 120 skr.
Er det pr. person? og ingen afgift for vogn?

/Kaj

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 21-04-02 17:51

Sun, 21 Apr 2002 18:06:42 +0200, skrev "Kaj Mikkelsen"
<kmi@post9.tele.dk> :

>Har været inde på et par link, hvor Camping afgift angives til 120 skr.
>Er det pr. person? og ingen afgift for vogn?

Næh, I Sverige plejer det skam at være prisen for hele molevitten
(campingvogn, bil, børn & voksne) - intet under, at Sverige regnes
blandt de billigste campinglande i Europa.
I øvrigt er der også ofte fri dusch med i prisen !!

--
Gitte.....hvis livet giver dig citroner, så lav limonade
Webshop med kosmetik & undertøj: http://kosmetik-tak.dk

Fra : Dan Andersen

Dato : 21-04-02 22:19

"Gitte Sørensen" <gydda@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I øvrigt er der også ofte fri dusch med i prisen !!
>

> --
> Gitte.....hvis livet giver dig citroner, så lav limonade

Det internationale campingpas gælder i Sverige - hvis det er det nye med
magnetstribe.
Der ligger en fin campingplads i Kalmar -startegisk placeret, så man både
kan køre over broen til Øland og eller ma kan besøge glasriget lidt nord for
Kalmar.
Snyd ikke jer selv for at køre helt ned sydpå - og se Alvaret og fyret på
sydspidsen. Det er hele turen værd!

Fra : Tommy Hansen

Dato : 21-04-02 19:22

Hej.
Vi var i Sverige for et par år siden og vi synes at det var meget billigt.
Både campingpladser og fødevarer.
Vi oplevede et par gange at man på campingpladser ikke ville godtage det
internationale campingpas, men ville have os til at købe et svensk.
Begge gange sagde jeg så at vi bare ville finde en anden plads, så kunne vi
pludselig godt komme ind.

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : Tp

Dato : 02-05-02 14:26

Ja jeg har haft den samme oplevelse.. de har trods alt forretningssans...

Mvh Tp

Fra : Kaj Mikkelsen

Dato : 22-04-02 18:15

Tak for hjælpen