MS Windows
briani 27239
Mediaplayer i XP "hænger"
Fra : Christian Bro

Dato : 21-04-02 15:50

Hej NG
Måske er jeg i den forkert newsgroup, men så må i lige henvise til den
rigtige

Jeg har et problem med min Windows Media Player v. 8.0 og XP

Hver gang jeg starter en media fil, som regel en AVI og lukker mediaplayeren
igen, så "hænger"/"staller" afspilleren.

Dvs at den lukker selve vinduet ned uden problemer, men prøver jeg at starte
en ny media fil, så virker den ikke (wmplayer.exe).

Hvis jeg så går ind i systemresourserne - efter jeg har lukket mediaplayeren
ned, så kan jeg se at wmplayer.exe stadig står og bruger 98/99 % af CPU´en.
Afslutter jeg wmplayer.exe i systemresoursevinduet, så kan jeg starte den op
igen og alt kører fint.

Hvorfor?

Mit system er en AMD 1700+ med 512 ddr ram.

Nogen der har et godt svar?

Vh
chr

Fra : Madsen

Dato : 22-04-02 00:40

Christian Bro skrev:

> Jeg har et problem med min Windows Media Player v. 8.0 og XP
>
> Hver gang jeg starter en media fil, som regel en AVI og lukker
> mediaplayeren igen, så "hænger"/"staller" afspilleren.

Du er sikker på at du har installeret det rigtige codec til den *.avi?

Madsen.

Fra : Christian Bro

Dato : 22-04-02 23:03

> Du er sikker på at du har installeret det rigtige codec til den *.avi?

Ja, det ville jeg mene - hvordan tjekker jeg det?

> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

vh
chr

Fra : Madsen

Dato : 22-04-02 23:25

Christian Bro skrev:

> Ja, det ville jeg mene - hvordan tjekker jeg det?

Jeg ved ikke hvordan du tjekker det. Muligvis kan egenskababer for
*.avi-filen afsløre noget, men det er jo sikkert en DivX i en eller
anden version. Prøv evt. nyeste codec <http://www.divx.com/>

Måske det var en god idé at dreje rundt om denne side efterfølgende:
<http://lyrik.homepage.dk/divx5/> hvis du vil af med reklamerne.

Madsen.

Fra : Christian Bro

Dato : 23-04-02 01:28

> Jeg ved ikke hvordan du tjekker det. Muligvis kan egenskababer for
> *.avi-filen afsløre noget, men det er jo sikkert en DivX i en eller
> anden version. Prøv evt. nyeste codec <http://www.divx.com/>

Hej igen Madsen
Jo, jeg har både 3.11 og 40 og den nyeste 5.0 divx, så jeg mener det ikke
burde være codes´en der gør det.
Og da det er ved alle mediafiler den gør det, så må det være noget i xp ´en
eller wmplayren.

Fra : Madsen

Dato : 23-04-02 01:39

Christian Bro skrev:

> Jo, jeg har både 3.11 og 40 og den nyeste 5.0 divx, så jeg mener
> det ikke burde være codes´en der gør det.

Nej, det kunne godt tyde på at det er på plads så. Det er alle Avi-
filer du afspiller så?

> Og da det er ved alle mediafiler den gør det, så må det være noget
> i xp ´en eller wmplayren.

Jeg oplever ikke problemet med MP 8 på min WinXP.
Har du prøvet om det samme sker i den gamle MP 6.4? Den kan kaldes fra
Start > Kør > Mplayer2

Madsen.

Fra : Christian Bro

Dato : 23-04-02 12:43

> Nej, det kunne godt tyde på at det er på plads så. Det er alle Avi-
> filer du afspiller så?

Ja, både AVI/DivX, dvs store filer over 300mb

> Jeg oplever ikke problemet med MP 8 på min WinXP.
> Har du prøvet om det samme sker i den gamle MP 6.4? Den kan kaldes fra
> Start > Kør > Mplayer2

Vidste ikke at Mplayer2.exe var på XP´en *s*

Men har nu afprøvet Mplayer2 og den staller total - den kan jeg slet ikke få
til at virke - og den reagere kun på ctrl,alt+del hvor jeg kan se den står
og punper CPU´en med hele 97/98 % og jeg må lukke den ned.

Fra : Madsen

Dato : 23-04-02 13:04

Christian Bro skrev:

> [...]
> slet ikke få til at virke - og den reagere kun på ctrl,alt+del
> hvor jeg kan se den står og punper CPU´en med hele 97/98 % og jeg

Ja, så er jeg ved at være blank for ideer. Hvis du er sikker på at det
ikke er nogle filer du sidder med som kræver et specielt codec som du
ikke har installeret, så burde det virke og når MP 6.4 også går ned, så
tror jeg nærmere du har et specifikt "multimedie-problem". Måske koks i
lydkortsdriver og/eller skærmkort, eller noget i den stil.
MP 6.4 er normalt _meget_ stabil.

Har du prøvet Start > Kør > Msinfo32 og så ind under Audio og Video
Codecs? Her vil der stå hvis der er problemer med et codec. Det er et
skud i tågen, men Msinfo32 kan give ret gode informationer om der er
fejl eller mangler et sted. Tools-menuen giver også nogle muligheder.

Madsen.

Fra : Christian Bro

Dato : 15-05-02 11:14

> [...]
> skud i tågen, men Msinfo32 kan give ret gode informationer om der er
> fejl eller mangler et sted. Tools-menuen giver også nogle muligheder.

Har nu kigget alle info i Msinfo32 igennem og fandt ingen fejl/problemer