MS Windows
briani 27239
Windows 2000 vs. xp.
Fra : C.B

Dato : 21-04-02 14:21

Hejsa.

Har en pc med følgende config:

Pentium 4 1500Mhz - Clocket til 1825Mhz.
512Mb Ram
Gforce 2MX 32Mb.
60GB Ibm Ata-100 HD.
40X Cdrom.
8x HP Brænder.

Hvad er bedst Win XP eller 2000 ?

Jeg har indtil fornylig kun kørt 98se pga, jeg tit bruger et par dos
programmer og var afhængig af en god dos. Men da jeg upgraderede til
2000, tog den åbenbart dos-prompten fra 98se med over. Fordi når jeg
vælger min dos-prompt genvej som jeg havde i min 98se, går den over i
en 2000 dos, men i den gode gamle tekst skærm, (80x24) og mine gamle
prg virker som de skal.

Kan jeg forvente at hvis jeg opgradere til Xp, at den stadig vil køre
ok, og er der nogle specielle fordele frem for 2000 ?

Jeg er sådanne set lige glad med at grafikken måske er lidt anderledes

-Claus-

Fra : --= BGN =--

Dato : 21-04-02 18:34

Helt klart Windows XP Pro

BG

Fra : Henrik Jepsen

Dato : 21-04-02 19:23

--= BGN =--" <bo@bgn.dk> wrote >

> Helt klart Windows XP Pro

Jeg vil tilslutte mig uden videre argumentation

HJ

Fra : Karsten Olesen

Dato : 21-04-02 21:00

"Henrik Jepsen" <morpheusNoSpam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> --= BGN =--" <bo@bgn.dk> wrote >

> Jeg vil tilslutte mig uden videre argumentation
**********

Det vil jeg nok også, men jeg vil vente til vi er godt igang med
sommeren, for der kommer XP Second Edition.

XP er den naturlige afløser for alle Windows...men
samtidig synes jeg man oplever, folk ha' de særeste problemer...

MVH

Fra : Peter

Dato : 21-04-02 23:30

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Jepsen" <morpheusNoSpam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> **********

- - - - -

Er det muligt - kort - at skrive hvorfor?

Mvh., Peter

Fra : Erik Aalund

Dato : 22-04-02 07:04

"--= BGN =--" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse

> Helt klart Windows XP Pro

Hvorfor?

Vh
Erik

Fra : Leony

Dato : 22-04-02 07:34

> [...]

> programmer og var afhængig af en god dos. Men da jeg upgraderede til
> 2000, tog den åbenbart dos-prompten fra 98se med over.

Hvis du er glad for din 2000'er, så kan jeg ikke se nogen grund til at bruge
penge på XP.
Hvis du derimod har en meget ustabil 2000'er, så er XP værd at overveje.
Det nyeste er ikke altid det bedste til at få et job gjort.

> Kan jeg forvente at hvis jeg opgradere til Xp, at den stadig vil køre
> ok, og er der nogle specielle fordele frem for 2000 ?

Gammelt hardware og gamle programmer skal man ikke regne med at kunne få til
at fungere smertefrit.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Karsten Olesen

Dato : 22-04-02 20:20

> Hvis du derimod har en meget ustabil 2000'er, så er XP værd at overveje.
****************

Jeg vil mene, korrekte drivere var det sted mans ku' starte...det lykkedes
for mig
at få en 100% stabil PC vha. gode drivere...
XP er derimod kritisk mht. korrekte drivere, og finder
man nogle som burde virke..jamen så virker ikke alligevel..iflg. XP...og
de gamle er svære at slippe af med..

MVH

Fra : Leony

Dato : 23-04-02 09:39

> Jeg vil mene, korrekte drivere var det sted mans ku' starte...det lykkedes
> for mig
> at få en 100% stabil PC vha. gode drivere...

Det er vi ret enige i, det kunne jeg have tilføjet.
Jeg gik dog ud fra at man ikke installerer win98 drivere på sit 2000 system
og så fremdeles.
Får man fat i en skidt driver kan man ikke gøre andet end at håbe på at
næste version bliver bedre eller finde en workaround.

> XP er derimod kritisk mht. korrekte drivere, og finder
> man nogle som burde virke.

Tit og ofte føler jeg at det er producentens skyld og ikke XP.