MS Windows
briani 27239
Gemme jpg-filer
Fra : Henrik H Andersen

Dato : 21-04-02 13:22

Jeg har et lille problem, når jeg i Windows XP skal gemme jpg-filer fra en
webside. Uanset det er en jpg-fil jeg vil gemme, får jeg ved "gem billede
som" et vindue hvor filenavnet angives som: "ikke navngivet", og filtypen
angives som: "Bitmap".

Jeg kan ikke ændre på dette?.

Det samme gør sig gældende når jeg vælger "Filer....gem som".

Jeg har ingen problemer, hvis jeg vælger funktionen "gem destination som".
Så gemmes filen helt rigtigt som en jpg.

Det kan da ikke passe!!??. Hvad er der galt??.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

Venlig hilsen Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-02 13:46

Tøm Temporay Internet Files.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Henrik H Andersen

Dato : 21-04-02 14:03

Hej Knud!

Tak for rådet, men det gør desværre ingen foreskel..

Mvh Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-02 14:23

Sun, 21 Apr 2002 15:02:57 +0200, skrev "Henrik H Andersen"
<hha@mail.tele.dk>:

>Tak for rådet, men det gør desværre ingen foreskel..

Det plejer at løse problemet, prøv med en genstart, hvis du ikke
har gjort det.

PS. Læs gerne min signatur og
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

Fra : JSH

Dato : 21-04-02 23:35

Hvordan skulle det kunne ændre at man kan gemme som eks. jpg, at man sletter
filerne??????????

John Stenbak Hansen

Fra : Mogens

Dato : 21-04-02 23:54

On Mon, 22 Apr 2002 00:34:36 +0200, "JSH" <jstenbak@e-box.dk> wrote:

>Hvordan skulle det kunne ændre at man kan gemme som eks. jpg, at man sletter
>filerne??????????

Internet Explorer opfører sig underligt hvis man har mange
tusind filer liggende i "temporary internet files" og et af
symptomerne er netop det der blev spurgt på.
Jeg har selv haft problemet og løste det ved at tømme
mappen og genstarte.
Nu har jeg så sat MSIE til kun at måtte have 25 MB i
omtalte mappe, så mu opstår problemet ikke længere.

Mvh Mogens

Fra : scn

Dato : 21-04-02 23:56

"JSH" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan skulle det kunne ændre at man kan gemme som eks. jpg, at man
> sletter filerne??????????

Spørg Microsoft.
Det virker :)

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : JSH

Dato : 22-04-02 00:15

Det lyder mærkeligt, at det skulle virke, da BMP vel er det filformat, der
fylder mest!!!!
(det virkede ikke hos mig)

John Stenbak Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-04-02 00:36

Mon, 22 Apr 2002 01:15:03 +0200, skrev "JSH"
<jstenbak@e-box.dk>:

>Det lyder mærkeligt, at det skulle virke, da BMP vel er det filformat, der
>fylder mest!

Det er fordi *.bmp er et slags standardformat i Windows.

Og du behøver ikke, at blive sur, for som andre fortæller, så er
det det, der normalt hjælper

PS. Du glemte vidst

Fra : Madsen

Dato : 22-04-02 00:42

JSH skrev:

> Hvordan skulle det kunne ændre at man kan gemme som eks. jpg, at man
> sletter filerne?

Hvem svarer du her?

> ?????????

?

Madsen.

Fra : Henrik H Andersen

Dato : 22-04-02 05:14

Jeg har gjort som foreslået, altså slettet filerne...., og det har altså
ikke løst problemet!!??

Kan der ikke gøres andet?

Mvh Henrik

Fra : Mogens

Dato : 22-04-02 15:30

On Mon, 22 Apr 2002 06:14:16 +0200, "Henrik H Andersen"
<hha@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har gjort som foreslået, altså slettet filerne...., og det har altså
>ikke løst problemet!!??
>
>Kan der ikke gøres andet?

Har du husket at genstarte maskinen ?

Slettede du filerne manuelt eller fra MSIE's menu ?

Mvh Mogens

Fra : Henrik H Andersen

Dato : 22-04-02 18:59

Hej Mogens!

Jeg har slettet filerne manuelt, og jeg har husket at genstarte maskinen.

Det er lidt mærkeligt. På min gamle maskine, som kører windows 98, er der
ikke nogen problemer!!

Mvh. Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-04-02 19:40

Mon, 22 Apr 2002 19:58:52 +0200, skrev "Henrik H Andersen"
<hha@mail.tele.dk>:

>Henrik

*ploink*

Der røg du i det store dybe sorte hul....

Jeg ved ellers godt, hvorfor det ikke virker, men du kan jo prøve
at gætte hvorfor.

Fra : Mogens

Dato : 22-04-02 21:26

On Mon, 22 Apr 2002 19:58:52 +0200, "Henrik H Andersen"
<hha@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Mogens!
>
>Jeg har slettet filerne manuelt, og jeg har husket at genstarte maskinen.

Prøv lige at starte MSIE og gå ind i Indstillinger > Generelt >
Midlertidige Internetfiler. Her er en knap til at "Slette Filer" med.
Det er den du skal bruge for at rydde op i cache'en.

Tjek også "Indstillinger" på samme side. Har du opdateret MSIE
til 5.5 eller 6.0 står cache'en sikkert til et eller andet vandvittigt
stort tal, så sæt den ned.

Genstart så og prøv igen

Mvh Mogens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-04-02 17:16

Mon, 22 Apr 2002 06:14:16 +0200, skrev "Henrik H Andersen"
<hha@mail.tele.dk>:

>Kan der ikke gøres andet?

I mellemtiden kan du jo læse
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html> og følge det,
ellers vil der være mange, der ignorerer dine svar.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.