Hjælp til fed tekst i en formular
Fra : Allan Johansen

Dato : 21-04-02 12:32

Hej NG

Da jeg ikke er helt sikker på, hvor nedenstående spørgsmål høre hjemme, så
har jeg stillet det både her og i dk.edb.internet.webdesign.clientside

Jeg har en formular, hvori jeg skriver nogle artikler som herefter sendes
til en mysql database, hvorfra de senere udtrækkes.

Men nu er mit spørgsmål om det er muligt at lave et phpscript som kan
hjælpe mig med at sætte noget af teksten i fed/bold eller kursiv/italic,
måske begge dele?
Jeg forstiller mig, at man skriver teksten og herefter markere man den tekst
som skal være f.eks. fed og ved så at klikke på et billede ikon udenfor
formularen, så indsættes der et <b> og </b> henholdsvis før og efter den
markeret tekst. Måske kan man også vælge om samme tekst også skal være
kursiv?

Mit formål med det ønskede script er, at man skal kunne sætte teksten helt
eller delvist i fed og kursiv uden kendskab til HTML tags.

Hvis der er andre som har et bedre forslag, så er jeg lydhør.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 21-04-02 17:30

"Allan Johansen" <hesselbjerg@adslhome.dk> skrev

> [...]
> formularen, så indsættes der et <b> og </b> henholdsvis før og efter den
> markeret tekst. Måske kan man også vælge om samme tekst også skal være

lyder lidt javascript agtigt, så clientside er nok et godt sted at spørge

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 22-04-02 10:36

Allan Johansen wrote:

> Jeg forstiller mig, at man skriver teksten og herefter markere
> man den tekst som skal være f.eks. fed

Hmmm... lyder fuldstændigt som om det er en funktion til et bulletin
board du søger. Hvad med at downloade et BBS og finde stumpen derfra ?

0.02 €

--
Bjarne Jensen

\\\\\///
/ ^ _ \
( (o) (o) )
L-oOOO=====(_)=====OOOo===================================-L
I Bjarne B Jensen I
N US-European Air Transport Agreements: N
U http://www.flyvebranchen.dk/docs/pub_eu_us_tr.htm U
X-============Oooo.=======================================-X
.oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : Allan Johansen

Dato : 22-04-02 12:10

"Marilu+Bjarne" <mbjensen@t-online.de> wrote in message

> Hmmm... lyder fuldstændigt som om det er en funktion til et bulletin
> board du søger. Hvad med at downloade et BBS og finde stumpen derfra ?

Hej Bjarne

Det lyder da interessant, kunne du evt. komme op med et eksempel, hvori i
den omtalte funktion findes?

Evt. et link

Mvh. Allan Johansen

Fra : Marilu+Bjarne