Time Machine (SPOILER)
Fra : Christian

Dato : 21-04-02 09:23

Spoiler !!!!
Dette omhandler sluning på filmen Time Machine, så lad være med at læse
videre hvis du ikke have afsløret slutningen.

Jeg synes egentlig at filmen var meget underunderholdende og effekterne var
udemærket. Pointen med det svar han søgte synes jeg var god - at han ikke
kunne lave om på at Emma (hans kæreste) døde, da hendes død var årsag til at
han begyndte at opfinde tidsmaskinen. Jeg undrede mig dog meget over
slutningen... Der hvor han kommer tilbage for at befri Mara, der er taget
til fange af Molokerne, sætter han sit ur i klemme mellem tandhjulene i
tidsmaskinen og siger at han ændrer fremtiden. Derefter flygter de og det
hele eksploderer og alle Molokkerne udslettes.

Jeg forstår ikke hvorfor han der godt kan lave om på fremtiden ?
Hvorfor ændrer han fremtiden ved at sprænge tidsmaskinen i luften ?
Hvorfor er det kun Mollokkerne der udslettes i denne eksplosion ?

Christian

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 21-04-02 23:55

> Jeg forstår ikke hvorfor han der godt kan lave om på fremtiden ?
> Hvorfor ændrer han fremtiden ved at sprænge tidsmaskinen i luften ?
> Hvorfor er det kun Mollokkerne der udslettes i denne eksplosion ?

Jeg har heller ikke fattet den endnu! Man skulle næsten tro var kommet til
at klippe en væsentlig scene ud.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-02 12:48

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> writes:

> Jeg har heller ikke fattet den endnu! Man skulle næsten tro var kommet til
> at klippe en væsentlig scene ud.

Mit umiddelbare gæt er, at Wells' barnebarn vidste hvad han gjorde, da
han forlod instruktør-posten...
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 22-04-02 00:14

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Christian"
<cphl@nospam.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

> [...]
>kunne lave om på at Emma (hans kæreste) døde, da hendes død var årsag til at

Jeg syntes også det var en ganske god film. Måske ikke i
verdensklasse, men jeg kedede mig ikke på noget tidspunkt.

>Jeg forstår ikke hvorfor han der godt kan lave om på fremtiden ?

Grunden til at han før ikke kunne lave om på _fortiden_ var jo netop
at hvis han havde kunnet redde Emma ville han ikke have opfundet
tidsmaskinen, og derfor var det uundgåeligt... Han har hele tiden
kunnet ændre fremtiden.

>Hvorfor ændrer han fremtiden ved at sprænge tidsmaskinen i luften ?

Jeg er rimeligt sikker på at han mente, at han ville ændre fremtiden
ved at dræbe Mollokkerne.

>Hvorfor er det kun Mollokkerne der udslettes i denne eksplosion ?

Jeg tror vist netop det var derfor de andre løb ret hurtigt

Så vidt jeg kunne se, var eksplosionen begrænset til et vist område,
og de "gode" var udenfor det område.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 23-04-02 06:48

Jep. Men det var for plat at hun ikke døde på samme måde. Lidt for søgt at
universet ville manipulere en hestevogn til at køre hende over.

> Jeg syntes også det var en ganske god film. Måske ikke i
> verdensklasse, men jeg kedede mig ikke på noget tidspunkt.

Me neither. Syntes dog den var for kort, på den måde at den skøjtede for
hurtigt hen over mange ting. Nogle romaner kan ikke passe ned i en 2 timers
film (eller hvor lang tid den nu varede)

> Jeg tror vist netop det var derfor de andre løb ret hurtigt
>
> Så vidt jeg kunne se, var eksplosionen begrænset til et vist område,
> og de "gode" var udenfor det område.

Den har jeg også tænkt på, at han simpelthen blokerede for mekanikken, så
den selvdestruerede. Men så ville den være for ulogisk, selv for en
actionfilm! Fordi efter at de er kommet op af hullet, i allersidste øjeblik,
ser man dem kigge ud over molokkernes region, hvor eksplosionen ødelægger
alt. Hvordan er de kommet så langt væk på ingen tid?