En kort en lang - det er da en ringe film
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-04-02 09:15

Jeg så omtalte i går på DVD og jeg kan kun sige - hold kæft hvor er jeg
skuffet. Alle siger at den er bare så sjov. Ja jeg småfniste måske 5
gange, og så var det det. Magen til opreklamerede varm luft skal man
lede længe efter.

Peter Frödin som homo er nu meget sjov, men resten.............. gab!

I øvrigt var jeg da glad for at der var undertekster på, for ellers
havde jeg misset 30% af alt samtale.

Hvad synes I ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Lars

Dato : 21-04-02 13:03

"Jesper Haaber Gylling" skrev:
> Hvad synes I ?

Jeg syntes den var sjov. Ikke helt på "Den eneste ene" niveau for morskab,
men sjov og underholdende aligevel.

Meeen, det bør tilføjes at en sjov film nok opleves sjovere når man ser den
i en biografsal sammen med 200 andre. Det er egentlig ret sjældent jeg
sidder og skraldgriner hjemme foran fjerneren. Oplevelsen forstærkes helt
klart hvis andre omkring en griner med.

- Lars

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 23-04-02 13:59

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> [...]
> skuffet. Alle siger at den er bare så sjov. Ja jeg småfniste måske 5
> gange, og så var det det. Magen til opreklamerede varm luft skal man

Jeg er sådan set ret enig. Jeg så den i sin tid i biografen sammen med
en fuld sal, der var ved at omkomme af grin, og jeg regnede da også med,
jeg ville more mig. Men det gjorde jeg ikke: Det var de samme populære
skuespillere, der udførte samme stunt som i alle de andre nye danske
komedier - der er gået folkekomedie i genren (a la Kjeld & Dirch bare
uden så meget syngen). Det ærgrer mig, at den danske filmindustri har
fundet en formel for populære film: Om 20 år vil vi huske tilbage på en
periode med en række anonyme folkekomedier med datidens populære
skuespillere i stedet for at huske Den eneste ene & Italiensk for
begyndere som gode film i sig selv.

(Ok, rant off: En kort en lang er måske bedre, end jeg husker den. Jeg
blev bare frygtelig sur på den, da jeg så den.)

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@it.edu

Fra : Rikke & Brian

Dato : 23-04-02 14:51

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> [...]
>
> Peter Frödin som homo er nu meget sjov, men resten.............. gab!
>
> I øvrigt var jeg da glad for at der var undertekster på, for ellers

Ja jeg har ikke genset den endnu på dvd, men det skal jeg nok snart. Med
hensyn til min biograf oplevelse, er det den bedste af dem jeg har haft med
biograf klub danmark i denne omgang. Jeg var faktisk i bedre humør da jeg
forlod biografen efter en kort en lang, end jeg var da jeg havde set Lord og
the rings, men det har nu noget at gøre med forventningerne.

Jeg synes klart en kort og en lang, er en af de bedre danske komedier. Den
er bestemt ikke perfekt, men en rigtig god film med gode skuespillere, ja
jeg ved godt der er meget genbrug, men Troels Lyby kendte jeg f.eks. ikke så
meget til før en kort en lang (nu er han godt nok med i meget andet)

Gode bifigure (Nikolaj Steen, Lars Hjortshøj, Peter Frödin osv.) og en sjov
finurlig historie. Men som altid har det jo noget med forventningerne til
filmen at gøre, og så selvfølgelig hvad man finder morsomt.

Brian

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 25-04-02 22:21

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Peter Frödin som homo er nu meget sjov, men resten.............. gab!

Man kan næppe karakterisere Frodin som "skuespiller" i forbindelse med lige
dén rolle

Fra : Kevin & Tina

Dato : 26-04-02 09:30

Ej heller Kim Basinger i 9 en halv uge?
VH Kevin

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 27-04-02 05:56

"Kevin & Tina" <kevin.v@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ej heller Kim Basinger i 9 en halv uge?

Må erkende, at jeg aldrig har set den. Jeg synes ellers Mickey R. er en
fremragende skuespiller. F.eks er Barfly da en virkelig god film ...Nå, men
da den blev vist på TV for et stykke tid siden, altså 9½ uge, faldt jeg i
søvn stort set som den gik i gang, så jeg får nok aldrig set denne
spektakulere 80'er film alligevel

Fra : Bo

Dato : 06-05-02 21:16

Helt enig

noget opreklameret hø,

Jeg grinede kun to gange

Bo

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-05-02 22:12

Bo <nospambonanza@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Helt enig
>
> noget opreklameret hø,
>
> Jeg grinede kun to gange

Jeg grinede også 2 gange, men det var noget anstrengt...... hvordan folk
kan synes det er sjovt fatter jeg ikke.

Fra : Jakob Jensen

Dato : 07-05-02 08:38

Hvad var der galt med filmen? Udover at den åbenbart ikke var sjov. Jeg har
ikke set den endnu, men jeg måske heller ikke gået glip af noget
så.....Hvordan er historien?
Mvh
Jakob

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-05-02 09:23

Jakob Jensen <jakob.jensen@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvad var der galt med filmen? Udover at den åbenbart ikke var sjov. Jeg har
> ikke set den endnu, men jeg måske heller ikke gået glip af noget
> så.....Hvordan er historien?

Den handler i korte træk om 2 fyre som er kærester og skal giftes. Den
ene kommer i tvivl om sin seksualitet og det giver knas i forholdet.

Filmen er da meget romantisk og historien er da OK, men at den er udråbt
til at være sjov forstår jeg ikke. Det er ikke min form for humor.

Jeg tror nok det vil hjælpe, hvis man ser den en masse sammen og er lidt
småfulde, og har røget lidt fed, men hvis du sætter dig med din kæreste,
så er det bare ikke sjovt.

I øvrigt fatter jeg slet ikke hvordan folk har kunnet høre hvad de
siger, da vi måtte slå teksterne til på DVD udgaven ?!

Hvor svært kan det egentligt være ? synes jeg heller ikke er sjovt.

Fra : Casper

Dato : 13-05-02 11:12

On Tue, 7 May 2002 10:23:18 +0200, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

> [...]

>I øvrigt fatter jeg slet ikke hvordan folk har kunnet høre hvad de
>siger, da vi måtte slå teksterne til på DVD udgaven ?!

Jeg må tilslutte mig skaren af mennesker som ikke finder filmen særlig
sjov. Bevares, enkelte gange griner man da, men jeg er ikke enig i den
gode historie... i hvert fald ikke slutningen.

Hvordan kan hun uden videre acceptere at han løber fra alteret...
Hele scenen med politihesten...

Jeg synes det var for langt ude... en skuffende oplevelse for mig...

Casper

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 13-05-02 16:38

"Casper" <caa@XXXindbakke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hele scenen med politihesten...
>
> Jeg synes det var for langt ude... en skuffende oplevelse for mig...

Helt enig!!!
Fortrød jeg brugte penge på at leje Dvd'en!
Glad for jeg ikke købte den, så havde jeg grædt endnu! *g*

Hygge
Søren

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-02 22:05

Casper <caa@XXXindbakke.dk> writes:

> Hvordan kan hun uden videre acceptere at han løber fra alteret...
> Hele scenen med politihesten...

Aha. Du har ikke læst nok eventyr som barn, vel?
--
Peter B. Juul, o.-.o "når nattehimmelen er mørk bag stjernerne,
The RockBear. ((^)) så er det fordi nattehimmelen er dækket

Fra : Casper

Dato : 14-05-02 08:48

On 13 May 2002 23:05:00 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Aha. Du har ikke læst nok eventyr som barn, vel?

Jo, men.... øhh... damn.... ikke flere argumenter i skuffen...
pokkers!

Casper

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-05-02 09:41

> Jo, men.... øhh... damn.... ikke flere argumenter i skuffen...
> pokkers!

OK, lad mig da endelig uddybe.

Nej, slutningen er ikke hyper-realistisk. Den del af den danske
filmhistorie, der handlede om at gøre alting meget realistisk ved at
lade folk sige "sgu" hele tiden og omskrive selv "Otto er et næsehorn"
til en socialrealistisk gang hø, er heldigvis et overstået kapitel.

Slutningen i "En kort en lang" følger formlen fra så mange andre
romantiske film, hvor hovedpersonerne pludselig erkender, at de har en
"soulmate", en "eneste ene", som er mere værd end det de nu fandt i
den nye affære, de havde kørende.

Ganske som "Den eneste ene" er "En kort en lang" en film, der fra en
vinkel er en standardiseret Hollywood-romance med komiske elementer og
fra en anden vinkel er noget helt andet.

At sige, at en film er dårlig, fordi slutningen er urealistisk er en
dødsdom over utallige af filmhistoriens klassikere.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Har nogen lagt mærke til, hvordan de tre Back to the
The RockBear. ((^)) future-film hænger sammen? Det er helt vildt sejt, og

Fra : Casper

Dato : 15-05-02 08:52

On 14 May 2002 10:40:36 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>OK, lad mig da endelig uddybe.
SNIP en meget fyldestgørende uddybelse...

>At sige, at en film er dårlig, fordi slutningen er urealistisk er en
>dødsdom over utallige af filmhistoriens klassikere.

Ja, jeg ved det. Mine "hårde" bemærkninger var heller ikke ment som en
hetz mod alle romantiske eventyrfilm. Jeg synes blot ikke at "En kort,
en lang" holdt vand, og da man så blev præsenteret for den slutning
blev det hele bare "for meget".

Jeg kan godt nyde en god romantisk historie, hvis den ellers har
"respekt" for genren... og ikke drukner i sødsuppe-pladder...

"En kort, en lang" var blot ikke en film jeg syntes om...

Casper

Fra : Kevin & Tina

Dato : 14-05-02 19:46

> Fra: Casper <caa@XXXindbakke.dk>
> Dato: Tue, 14 May 2002 08:48:19 +0100
> Emne: Re: En kort en lang - det er da en ringe film (SPOILER)

Kom igen Casper!
Der findes ca en milliard eventyr rundt regnet, jeg her læst ca 100 10 af
dem husker jeg og 2 af dem var virkelig gode?
At acceptere eventyrlige handlinger handler jo netop om deres relevans og om
de rammer noget ind der ikke kunne siges bedre.
Denne film blev opreklameret fordi det var Helle Joofs debut, og det var en
rimelig debut, men der er stor forskel på teater og film, så hun må den
lange trange vej som alle andre hvis hun vil noget andet end lokke folk ind
til fusere, hvilket jeg ikke regner men vil ske en gang til.
Goft sagt! skal tages med et gram salt, men filmen fungerer ikke som
komedie, og slet ikke som noget andet.
Eller måske tragidie, men for hvem? os eller dem?
VH Kevin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-05-02 09:35

"Jakob Jensen" <jakob.jensen@tdcadsl.dk> writes:

> Hvad var der galt med filmen? Udover at den åbenbart ikke var sjov. Jeg har
> ikke set den endnu, men jeg måske heller ikke gået glip af noget
> så.....Hvordan er historien?

Jeg har set den to gange og har nydt den begge gange.

Som andre danske kærlighedskomedie-agtige film - som f.eks. Den Eneste
Ene - hælder den væsentligt mere malurt i bægeret, end en engelsk
eller amerikansk tilsvarende plejer at gøre.

Historien er glimrende og man har ikke fundet det nødvendigt at
udpensle detaljerne ret meget af tiden.

Humoren ligger meget i persontyperne fremfor i enkelte scener, men det
bør indskærpes, at det her er en romantisk bette film med humoristiske
elementer, ikke omvendt. Filmen prøver at røre dig, ikke tvinge dig
til at grine.