HTML-docs uden extension
Fra : NeoSapia

Dato : 03-02-01 18:21

Hej Nørder

Jeg sidder lige og leger lidt med redirection vha. Javascript og bruger en
funktion der henter en indholds-siden efter URL-stregne og fandt ud af at
man faktisk ikke behøver at give filnavne nogen extension/efternavn for at
få den åbnet i en browser (IE5.5). På den måde sparer jeg jo en del i det
lange løb når jeg kan bruge "domain.dk/x?dos" istedet for
"domain.dk/dosprogrammering/index.html"
Er der nogen der har erfaringer med dette?
Hvilke ulemper kan jeg støde på ved ikke at give HTML-docs nogen extension?
Er der nogen der gider at teste det i NN?

mvh
NeoSapia

Fra : Troels Arvin

Dato : 03-02-01 18:30

On <26Xe6.24900$l57.1139508@news000.worldonline.dk>, "NeoSapia"
<neosapiaREMOVETHIS@email.com> wrote:

> jeg kan bruge
> "domain.dk/x?dos" istedet for
> "domain.dk/dosprogrammering/index.html"
Ja, naturligvis kan du det - så længe webserveren serverer dine URLs med
korrekte Content-Type angivelser. Fil-extensions er som sådan uinteressante.

> Er der nogen der gider at teste det i NN?
Sikkert; særligt, hvis du angiver en URL.

Men:
Gør dig selv en tjeneste at installere Netscape som supplement til
din(e) øvrige browser(e): Visse browsere (fx. IE) er umulige at benytte
til at kontrollere web-resultater, idet de skjuler basale syntaks- og
protokolfejl for én.