Huller i datastrøm
Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 03-02-01 06:43

Jeg har et dødirriterende problem, som er opstået efter jul - jeg mindes i hvert
fald ikke det var sådan tidligere.

Jeg har ISDN, bruger Explorer 5.5 og Win98 SE. Når jeg downloader er det som om,
at der er "klumper" i ledningerne. Data kommer pænt , ca. 9 kb/sec. Pludselig
stopper det - der sker ikke en dyt i et halvt til et helt minut, og så kører det
ufortrødent videre - som regel.

Har jeg fået ændret en indstilling, er det TDK (min udbyder) eller er det den
fremmede server?

Hvad kan jeg gøre, for at få det til at køre ordentligt igen?

Gode ideer efterlyses. På forhånd tak!
Hilsen
Søren Pedersen

Fra : Hauge

Dato : 03-02-01 18:37

Hejsa

"Søren V. Pedersen" <svpedersen@mail.tele.dk> wrote in message
> Hvad kan jeg gøre, for at få det til at køre ordentligt igen?

Har du et netkort i din pc? Hvis ja, så _skal_ der være fast ip på dette
kort, så er dit problem nok løst. F.eks. 10.0.1.1

Mvh Hauge

Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 04-02-01 14:03

Hej Hauge

Det kunne passe fint, hvad du siger, for ved nærmere eftertanke installerede
junior netop et netkort på det tidspunkt. Jeg har fulgt dit råd, og
tilsyneladende kører det bedre nu. Der var enkelte gange, hvor den gik lidt
død - men det kan jo også være serveren. Jeg må nok prøve lidt længere, før jeg
ved om det hjalp 100%.

Men i alt fald -. tak for hjælpen!

Mange hilsener

Søren Pedersen