MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke finde 1.57GB i C-drevet [win98]?
Fra : Peter Heide

Dato : 21-04-02 03:41

ved ikke om det er den rigtige gruppe, men prøver:

Jeg har 48 objekter i mit C drev de fylder 1.48 GB

når jeg går et niveau op til "denne computer" og klikker på " PETER (C:)" står der anvendt plads : 3.05 GB

hvordan kan det gå til ? hvad bliver de 1.57 GB brugt til

mvh peter

Køre med Win98

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-02 08:24

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev....

> Jeg har 48 objekter i mit C drev de fylder 1.48 GB
> når jeg går et niveau op til "denne computer" og klikker på "
> PETER (C:)" står der anvendt plads : 3.05 GB
> hvordan kan det gå til ? hvad bliver de 1.57 GB brugt til

Sandsynligvis skjulte filer. De forskellige Windows versioner bruger
meget diskplads til f.eks. swapfile/pagefile og Hibernation
funktioner. Andre systemfiler er ligeledes skjulte og optræder ikke
umiddelbart som objekter. Men de tæller selvfølgelig med når det
samlede diskforbrug gøres op.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Peter Heide

Dato : 21-04-02 11:56

tak for dit svar.....men de 48 objekter var incl. de skjulte....så jeg fatter ikke rigtig det hér...desværre
er min hd ikke særlig stor så det er irreterende at man ikke kan få "frigivet" de GB.

kan det være hd'en
der er i stykker ?

har også checket de fil- typer du nævner.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-02 15:39

Sun, 21 Apr 2002 12:55:41 +0200, skrev "Peter Heide"
<peter@heide.1a.dk>:

>tak for dit svar.....men de 48 objekter var incl. de skjulte....så jeg fatter ikke rigtig det hér...desværre
>er min hd ikke særlig stor så det er irreterende at man ikke kan få "frigivet" de GB.

Der er næppe knap 1.5 GB skjulte filer mv. i Win 98, det eneste
jeg kan gætte mig til, at noget af det er temporære filer, så kig
de forskellige temp mapper igennem og så ellers gå harddisken
igennem.

Det er jo svært for andre at vide, hvad du har liggende.
Win 98 har jo ikke nogen gendannelsespunkter o.lign som i de
nyere Windows kan fylde ret meget.

PS. Læs gerne min signatur og
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html> - tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-02 15:40

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev....

> tak for dit svar.....men de 48 objekter var incl. de skjulte....

Ingen Windows installation består af kun 48 filer. Du har sikkert
ikke fået alle undermapper med.

Prøv at hent DISKdata, som bl.a. kan vise størrelsen på mapper som
grafer. Så kan du måske få et hint til hvor de mange megabyte bliver
af.

http://www.digallery.com/diskdata/

Fra : Peter Heide

Dato : 21-04-02 23:09

kan klart anbefale nedenstående program da det løste mit problem
havde liggende nogle .CHK filer som kunne slettet og dermed frigive
de 1.5 GB.......tak

Fra : Ole C

Dato : 22-04-02 09:19

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev i en meddelelse news:pFpw8.51$O%4.122952@rdr1.wms.teleglobe.net...

> ....hvad bliver de 1.57 GB brugt til?

Shell-udvidelsen "Folder Size" giver et nøje overblik.
Kan hentes her (freeware): http://space.dolphin.free.fr/

vh
Ole C