MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
sidefilproblem
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 20-04-02 23:37

Hej NG.

Ved opstart af min pc skriver den at der ikke er nogen side fil eller at den
er for lille, jeg har været inde i system for at ændre den, men det virker
tilsyneladende ikke.
Jeg har prøvet at skrive 600 MB både i "ved start" og ved "maksimal" men det
er som om den ikke gemmer det. Er der nogen der har en løsning på det?

Et tillægs "problem" er at windåse ikke kan finde mit floppydrev. Det er
ihvertfald ikke i stifinder....

mvh.
Lars

Fra : Ole C

Dato : 21-04-02 01:57

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er som om den ikke gemmer det. Er der nogen der har en løsning på det?

Mon ikke du glemmer at trykke på "Definer" når du har tastet værdierne ind?

vh
Ole C

Fra : Noller

Dato : 21-04-02 13:01

Og husk at sidefilen som standart skal være 1½ gange større end
ramhukommelsen.

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 21-04-02 15:32

"Noller" <Noller@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> Og husk at sidefilen som standart skal være 1½ gange større end
> ramhukommelsen.

Jeg har sat den til 600. Det hjalp da jeg trykkede definer, Ole, men efter
genstart oplyser den stadig om at sidefilen mangler eller er for lille. Lige
om lidt kører jeg chkdsk, Johnny, så for vi se om det hjælper.

Mvh. Larsen

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 21-04-02 15:45

> [...]
Lige
> om lidt kører jeg chkdsk, Johnny, så for vi se om det hjælper.

Det gjorde det ikke?
Er det en reinstallation jeg skal ud i?
Mvh. Larsen

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 21-04-02 15:50

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc2d07c$0$96090$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> "Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en
> meddelelse
>
> Det gjorde det ikke?
> Er det en reinstallation jeg skal ud i?
> Mvh. Larsen
Jeg havde samme problem men efter chkdsk og defragmentering var fejlen væk.
Håber det måske kan hjælpe hos dig
--
Fjern NO SPAM i emailadresse hvis du skriver til mig
Med venlig hilsen

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 21-04-02 16:28

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse

> Det gjorde det ikke?
> Er det en reinstallation jeg skal ud i?
> Mvh. Larsen

Der er åbenbart lidt generelle problemer i Windows XP med at
huske konfigurationsændringer.
Prøv at rette den med Regedit. Jeg har lige smidt lidt hjælp op
til det:
http://www.wintip.dk/xp/probs/pf_red.htm
Jeg tvilver på det hjælper - men så er det da forsøgt.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

---

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 22-04-02 19:17

"Johnny Nielsen" <johnny@NOSPAMwintip.dk> skrev i en meddelelse
> Der er åbenbart lidt generelle problemer i Windows XP med at
> huske konfigurationsændringer.
> Prøv at rette den med Regedit.

Det hjalp hverken med regedit eller defrag
Under virtuel hukommelse står der 600-600 som strørrelse på sidefil, men
nederst, under "samlet størrelse på sidefil for alle drev" står der "Aktuel
tildeling: 0 MB" ???
ØV.
Larsen

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 22-04-02 21:13

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc453b9$0$5424$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
sidefil, men
> nederst, under "samlet størrelse på sidefil for alle drev" står

Check du er logget på med administratorrettigheder, og at der er
plads på drevet til sidefilen.
Hvis du har en computer med Intel Inside kan en opdatering måske
hjælpe:
http://www.intel.com/support/chipsets/iaa/tti001.htm

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 21-04-02 12:13

Hej hej......har fået fuldstændig samme problem efter jeg prøvede at fjerne
sidefilen.....Windows altså....

Hilsen Jacsen
(hej lars)

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 21-04-02 13:04

> [...]
på det?

> Et tillægs "problem" er at windåse ikke kan finde mit

Prøv at køre chkdsk.
Startes enten fra Kommandoprompt med kommandoen CHKDSK /F /R
eller ved at højreklikke på drevet du vil have undersøgt i Denne
Computer og vælge
Egenskaber - Funktioner - Undersøg.