mad mod hård mave
Fra : mimivilford & svante~

Dato : 03-02-01 18:04

Hej
Hvad kan jeg give min kat, som har så hård mave at han ikke rigtig kan
komme af med afføring??? Jeg ville jo gerne kunne klare det selv, hvis
det kan lade sig gøre. Han har nemlig ikke feber, men er ret sløv, og
spiser ganske lidt. Har nogen et råd til hvad der kan få hans mave
iorden igen?
Knus fra Mimi

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-02-01 18:12

> det kan lade sig gøre. Han har nemlig ikke feber, men er ret sløv, og
> spiser ganske lidt. Har nogen et råd til hvad der kan få hans mave
> iorden igen?

Dyrlægebesøg - nu! Især når han er sløv og kun spiser lidt, så har det nok
stået på nogle dage, og det kan blive temmelig alvorligt at behandle, hvis
du trækker tiden yderligere.

Mvh Maria

Fra : Gidde

Dato : 03-02-01 18:28

Hej Mimi
Som Nina skrev, kan du jo prøve med fx sardiner i olie (se tråden
ovenover), men ærlig talt, når katten er sløv og slap er det da smartere
at få ringet til dyrlægen nu. Om ikke andet, så kan dyrlægen jo vejlede
dig og udfra symptomerne vurdere, om der kan være en alvorligere årsag til
problemet.
Jf. Politikens Kattebog kan man prøve med en spiseskefuld paraffinolie
hver 2-3 time, men jeg synes da det ville være mere sikkert at forsøge den
slags efter rådslagning med en dyrlæge.
Mvh. Gitte

Fra : Nina

Dato : 03-02-01 20:14

Istedet for at poste et indlæg med nøjagtig det samme spørgsmål som sidst
skulle du tage og bringe den kat til dyrlægen.

FUT : dyrlægen

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

"mimivilford & svantev" <"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:3A7C39FA.C2D40FCB@mailme.dk...

Fra : Kirstine

Dato : 03-02-01 23:50

In article <3A7C39FA.C2D40FCB@mailme.dk>, mimivilford & svantev

Din kat skal da flux til dyrlægen - det er der slet ingen tvivl om. En
kat, der ikke spiser og er sløv, har det bestemt ikke godt.

Mine katte kan også få hård mave en gang imellem - især Julis, som
simpelthen er altædende og samtidgt mener, at det gælder om at få det ned
så hurtigt som muligt. Hver gang jeg fornemmer optræk til hylekoncerter
ude på bakken, så får han kattemalt et par gange i løbet af dagen. Så
kommer det hele ud uden problemer.

Julius har én gang ikke været på bakken et par dage. Vi hastede afsted
til dyrlægen med det stakkels kræ - som kvitterede med at rent ud sagt
skide på undersøgelsesbordet. Dengang var det ret pinligt - i dag er det
totalt morsomt at tænke tilbage på

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : uffe thomsen

Dato : 04-02-01 01:32

Tag en tur på apoteket og køb noget aktivt kul, det kan købes for næsten
ingen penge. Eller køb zoolac, det kan også fåes på apoteket. Aktivt kul
renser ud i hele systemet derefter zoolac, der giver maven den helt rigtige
balance.
Det er virkelig effektivt.

Held Og Lykke.

Hilsen Stella....