Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
TV-out -> uden farver
Fra : Jan

Dato : 20-04-02 18:38

Jeg har tidligere kunne bruge tv-out uden problemer på mit
TV (altså sætte computeren til TV'et).
Nu kan jeg pludselig kun få det ud i sort/hvid? Nogen som
har en idé om hvad det skyldes og hvad jeg kan gøre?
Jeg bruger TV-tools.

/Jan

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-04-02 19:50

In article <a9s929$d1s$1@sunsite.dk>, Jan wrote:
> [...]
> Nu kan jeg pludselig kun få det ud i sort/hvid? Nogen som
> har en idé om hvad det skyldes og hvad jeg kan gøre?

s-vhs output til et ikke s-vhs tv ?

JonB

Fra : Jan

Dato : 20-04-02 19:57

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in message
mit
som

> s-vhs output til et ikke s-vhs tv ?

Ja.

Fra : Jan

Dato : 21-04-02 09:34

"Jan" <jma73@hotmail.comNOSPAM> wrote in message

> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in message
> mit
> som

> Ja.

Der er i hvert fald ingen S-Vhs indgang.

Burde alle nyere fjernsym/videoer ikke kunne tåle at man
sætter conputeren til dem?

Jan

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-04-02 10:20

In article <a9ttk1$atq$1@sunsite.dk>, Jan wrote:

> Der er i hvert fald ingen S-Vhs indgang.
>
> Burde alle nyere fjernsym/videoer ikke kunne tåle at man
> sætter conputeren til dem?

Jo, men computer !=s-vhs. Du kan også bruge composite/scart.
Jeg har fornylig købt et kabel til en veninde, der stod på
forretningens side, at hvis fjernsynet ikke kan s-vhs, så
vil den vise s/h. Bemærk, nogle tv kan s-vhs uden at have
indgangen.

JonB

Fra : Jan

Dato : 21-04-02 10:27

> [...]
> forretningens side, at hvis fjernsynet ikke kan s-vhs, så
> vil den vise s/h. Bemærk, nogle tv kan s-vhs uden at have

Min grafikkortsudgang er til et S-Vhs stik. Kabler S-Vhs til
computer og Scart ind i TV/video.
Som nævnt har det virket tidligere.
Rent faktisk sætter jeg scart-kablet til Videoen inden det
kommer til TV'et. Jeg har en mistanke om at min video tog
skade af det, da lyden også er blevet dårlig når jeg
afspiller et videobånd. Så bliver jeg nødt til at slå stereo
fra ellers kommer der en masse støj.

Fra : Lars Kringelbach

Dato : 21-04-02 12:19

> [...]
> også er blevet dårlig når jeg afspiller et videobånd. Så bliver jeg nødt
> til at slå stereo fra ellers kommer der en masse støj.

Har du tjekket at scart-stikket sidder ordentligt i videoen? Måske skal
det bare skubbes længere ind. Jeg mener at det kan give problemer med
farverne, hvis det ikke sidder rigtigt.

Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-04-02 21:42

> [...]
> skade af det, da lyden også er blevet dårlig når jeg
> afspiller et videobånd. Så bliver jeg nødt til at slå stereo

Det er jo bare fordi din Computer ikke er Jordet. Computerudstyr skal altid
jordes korrekt. En computer lækker en del støm på kabinnet. Denne strøm
ledes igennem dine kabler

Fra : Jesper Harding

Dato : 29-04-02 22:26

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message news:<3cc5c704$0$983$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> jordes korrekt. En computer lækker en del støm på kabinnet. Denne strøm

Jeg har det samme problem. Min computer er forbundet via s-vhs
udgangen i min computer til fjernsynet via et scart stik. Men der er
ingen farver på?? Nu nævner du jo så det med jord... Men min computer
ejer ikke og har aldrig ejet et stik med jord på. Men det kan da
selvfølgelig være en løsning. Jeg tænker bare, at der må være en eller
anden indstilling et sted man skal have ændret? Kan det ikke tænke
sig??

Fra : Jan

Dato : 02-05-02 11:36

"Jesper Harding" <jesper_hs@mail1.stofanet.dk> wrote in
message
wrote in message

> [...]
min computer
> ejer ikke og har aldrig ejet et stik med jord på. Men det

Som nævnt har mit virket før. Også uden jord. Jeg har endnu
ikke fundet ud af fejlen. (har ikke haft tid til at kigge på
det).

> [...]
være en eller
> anden indstilling et sted man skal have ændret? Kan det

Det vil jeg også mene (håbe!).

Kan man forresten ødelægge et tv ved at sætte computeren
til? Det har jeg før hørt.