Vælge cder ??
Fra : PlumBum

Dato : 20-04-02 18:37

er der en nemm måde at få vist alle drev i ens pc ??
jeg har gjørdt på følgende måde

File f= new File("c:");
File[] fa = f.listRoots();
for (int i=0; i<(fa.length); i++)
liste.add(fa[i].getAbsolutePath());

er det foreksempel muligt til at få JFileChooser til kun at vælge Mapper ?

jeg skal bruge det til at man skal vælge hvilken cd der bliver scannet ind i
en database

Fra : Lars Dam

Dato : 20-04-02 20:04

On Sat, 20 Apr 2002 19:36:54 +0200, "PlumBum" <ikkieg@hotmail.com>
wrote:

>er der en nemm måde at få vist alle drev i ens pc ??
>jeg har gjørdt på følgende måde
>
>File f= new File("c:");
>File[] fa = f.listRoots();

listRoots() er static, så du behøver ikke lave et File objekt:

File[] roots = File.listRoots();

>for (int i=0; i<(fa.length); i++)
>liste.add(fa[i].getAbsolutePath());
>
>er det foreksempel muligt til at få JFileChooser til kun at vælge Mapper ?

Yep, med et FileFilter

Check tutorialen on hvordan det virker.

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/filechooser.html

Det er iøvrigt altid en smadder god ide at læse API'et først - der
står som regel altid det man har brug for! (ovenstående link var at
finde i API'et for JFileChooser).

vh. ld