Hvorfor lyder det af helvede til??
Fra : Crazy Bunny

Dato : 03-02-01 16:53

Jeg har siddet og prøvet at spille D:A:D - laugh n a half på guitar.
Akkorderne fandt jeg på http://www.d-a-d.com/fans/tabs/laugh-n-a-half.txt .
Men når jeg spillede til sangen lød det af helvede til, og det passede over
hovedet ikke til musikken! Hvad går der galt?

--
kena@mail.dk
ICQ 33379605

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-02-01 17:44

Crazy Bunny skrev:

> [...]
> spillede til sangen lød det af helvede til, og det passede over
> hovedet ikke til musikken! Hvad går der galt?

Jeg har lige siddet og spillet den igennem, og det lyder godt nok. Jeg
har dog ikke originalen, og det kan jo være, problemet er, at
originalen er i en anden toneart - men det betyder jo ikke, at
akkorderne på siden er "forkerte".

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Crazy Bunny

Dato : 03-02-01 18:01

tjah, det kunne da godt være, eller også bruger de en capo.... Men er der
ikke nogen som gider skrive den om til en ordentlig toneart så? Altså den
toneart som de spiller på pladen...

Fra : Crazy Bunny

Dato : 03-02-01 18:24

her selv lige fundet den - den lyder bedre!

http://www.danbbs.dk/~lars-m/Music/LaughAndAHalf.html

Fra : R

Dato : 03-02-01 18:36

Crazy Bunny wrote:

> her selv lige fundet den - den lyder bedre!
>
> http://www.danbbs.dk/~lars-m/Music/LaughAndAHalf.html

Den er nu ikke mere korrekt end den første version du fandt,
som bare var tunet en halv toneart ned. Sæt du blot en capo
på første bånd, og du kan synge den i nøjagtigt samme toneleje
(plus den er nemmere at spille for begyndere). Men er du ikke
i besiddelse af en capo, så:

Em -> Fm (133111)
D -> D# (xx1343)
A -> A# (x13331)
G -> G# (466544)
B -> C (x35553)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-02-01 18:20

"Crazy Bunny"
> [...]
> Men når jeg spillede til sangen lød det af helvede til, og det passede over
> hovedet ikke til musikken! Hvad går der galt?

Har du overvejet, om du overhovedet kan spille guitar?
Nej, kun for sjov, jeg aner det ikke. Jeg aner intet om guitarer.

--
Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk