Internathund.
Fra : Mette Elsborg

Dato : 20-04-02 15:38

Hej derinde!

Er der nogen der ved hvad det ca. koster at få en hund/kat fra een af
Dyrenes Beskyttelses Internater, og er der nogen der har erfarning omkring
dette.

Med venlig hilsen
Mette

Fra : Annette Skovbon

Dato : 20-04-02 16:26

> Er der nogen der ved hvad det ca. koster at få en hund/kat fra een af
> Dyrenes Beskyttelses Internater, og er der nogen der har erfarning omkring
> [...]

Hej Mette,
Jeg kan ikke huske den præcise pris, men du kan da ringe og spørge.
Du kan på

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/forsideinternat?openform&exp=210dd4fe3ee9c01fc1256b7400688dfc
læse mere om hvad du får for dine penge

Vh. Annette

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 20-04-02 18:32

Hej

Hunde uden stamtavle koster 1300 kr. Så er de vaccineret og chippet eller
øretat. Jeg ved ikke hvad de koster med stamtavle. Og katte...Tja...

Mange hilsner fra Carina

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-04-02 16:25

"Mette Elsborg" <mette.elsborg@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> Dyrenes Beskyttelses Internater, og er der nogen der har erfarning

Jeg har en kat der nu nærmer sig de 15 år som er fra et DB internat og
har den 20 marts haft en hund fra et DB internat .. Det kostede for
knap 15 år siden sølle 100 kr tror jeg at få den lille killing med
hjem . . . hvad prisen er nu ved jeg ikke .. men for to år siden
kostede det på internatet i Fredericia mellem 1200 og 1500 (kan ikke
helt huske prisen) at få Wupper ( min genbrugshund) med hjem .. Da jeg
fik hende var hun hund nr 2 i familien men blev desværre 1.1 02 for
første gang i sit liv enebarn. Den pris man betaler for hunden
inkluderer så at den er vaccineret, dyrelægekontrolleret og
ormebehandlet , så prisen kan der bestemt ikke siges noget på ...

Man skal ikke tage en internathund fordi man mener det er lettere ..
det er det bestemt ikke, idet de hunde der havner på internater ofte
har haft en ret så blakket tilværelse og ofte lidt under enten
fejlbehandling eller omsorgssvigt .. og for førstegangshundejere vil
jeg ikke mene at det er en ide at hente hunden på internatet idet man
med en internatshund ikke bare for en hund man skal give den alm.
aktivering og formning men som sagt meget ofte står med en hund der
har gamle psykiske skader der skal rettes op på og arbejdes med .. jeg
har må jeg nok tilstå brugt mere energi og flere kræfter end på nogle
af de hunde jeg har haft som hvalp og selv præget fra de var 8-9 uger
gamle .. men det har for mig været arbejdet værd at arbejde med Wupper
og jeg glæder mig stadig over fremgang ..selv om vi stadig mangler
meget af få pudset af ...

Hvis du vil vide mere er du da velkommen til at sende en mail til mig
privat og jeg skal gerne prøve at besvare dine spørgsmål ..

Smil fra Ami

Fra : Sverre Stokke

Dato : 21-04-02 03:44

carina.bach@hansen.mail.dk,Ny-Internet writes:
>Hunde uden stamtavle koster 1300 kr. Så er de vaccineret og chippet eller
>øretat.

Det er vel nogenlunde samme pris som for en otte ugers blandingshvalp.

Hilsen Sverre.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 21-04-02 15:50

Prøv at kigge her evt.