Hvordan finder jeg ud af, hvad bundkort je~
Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-04-02 14:22

Hej

Jeg har brug for at kende de præcise specs på mit bundkort, da jeg
meget gerne vil opgradere min CPU, og jeg skal vide om det kan
lade sig gøre, og hvis ja, så hvordan og hvor meget.

Jeg troede at jeg havde en detaljeret udskrift fra forhandleren,
med navn på hvert eneste komponent i min PC, men da jeg kiggede
i mine papirer, så var der ikke en sådan udskrift.

Er der en måde, hvorpå man kan "spørge" ens bundkort hvad det
hedder? Jeg ved det er et Asus bundkort med BX440 chipsæt, og
at det var state-of-the-art i sommeren 1998 da jeg købte PCen,
men jeg har især brug for at vide hvilket slot/socket type
kortet har, og også gerne så mange andre oplysninger som muligt.
Hvordan finder jeg ud af det? Jeg synes ikke rigtig Kontrolpanel
er særlig meddelsomt.

--
Peter Knutsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-02 14:56

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg har brug for at kende de præcise specs på mit bundkort, da jeg
> meget gerne vil opgradere min CPU, og jeg skal vide om det kan
> lade sig gøre, og hvis ja, så hvordan og hvor meget.

BIOS-ID-strengen - nederst til venstre ved opstart - kan give dig
oplysningen.

/Chr

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-04-02 15:04

Christian Mygind wrote:

> "Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> BIOS-ID-strengen - nederst til venstre ved opstart - kan give dig
> oplysningen.

Jeg kigger.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-04-02 15:11

Peter Knutsen wrote:

> Jeg kigger.

Der stod:

04/02/98-i440BX-<<PB2>>-00

Jeg hopper ind på www.asus.com og sniffer rundt, og hvis jeg ikke
ka' hitte ud af det, så vender jeg tilbage og spø'r om mere hjælp.

Tak!

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-04-02 15:40

Peter Knutsen wrote:

> Der stod:
>
> 04/02/98-i440BX-<<PB2>>-00
>
> Jeg hopper ind på www.asus.com og sniffer rundt, og hvis jeg ikke
> ka' hitte ud af det, så vender jeg tilbage og spø'r om mere hjælp.

Jeg har fundet noget der tyder på at alle Asus motherboards med
BX440 har slot1, har jeg ret?
< http://www.asus.com.tw/download/manual/manual-index.htm >

Følgende side lader til at være downloadable manualer til
forskellige modeller, deriblandt mit, som åbenbart har det
korte navn PB2.
< http://www.asus.com.tw/download/manual/mb-man-slot1.htm#4 >

--
Peter Knutsen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 20-04-02 15:49

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev

> Jeg har fundet noget der tyder på at alle Asus motherboards med
> BX440 har slot1, har jeg ret?
> < http://www.asus.com.tw/download/manual/manual-index.htm >

Ja.

> Følgende side lader til at være downloadable manualer til
> forskellige modeller, deriblandt mit, som åbenbart har det
> korte navn PB2.
> < http://www.asus.com.tw/download/manual/mb-man-slot1.htm#4 >

Lige præcis.

mvh