Brune agler i tråde
Fra : GiWeo

Dato : 20-04-02 12:26

Hejsa

Der er begyndt at komme nogle små brune hår på nogle af planterne og
de sidder dælme fast - hvordan kommer jeg af med dem igen ???

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : mudj@

Dato : 20-04-02 12:43

Hvor længe har du lys på dit akvarium dagligt? Du kan prøve at sætte det ned
til 7-8 timer dagligt og skifte vand ugentligt. Det burde klare algerne.

Du kan også købe nogle siamesiske algeædere (Crossocheilus siamensis). De er
rimelig skarpe til at bekæmpe dem.

/ Morten

Fra : GiWeo

Dato : 20-04-02 15:37

>Hvor længe har du lys på dit akvarium dagligt? Du kan prøve at sætte det ned
>til 7-8 timer dagligt og skifte vand ugentligt. Det burde klare algerne.

Fra 9 til 9 - altså 12 timers lys

Fra : mudj@

Dato : 20-04-02 16:28

www.tropica.dk

Som Ole skriver stå der en del godt om algebekæmpelse. Men på denne årstid
er det slet ikke nødvendigt med 12 timers belysning dagligt. Prøv at sætte
den ned til 8 og se om det hjælper.

Fra : GiWeo

Dato : 20-04-02 16:53

Hejsa

>Som Ole skriver stå der en del godt om algebekæmpelse. Men på denne årstid
>er det slet ikke nødvendigt med 12 timers belysning dagligt. Prøv at sætte
>den ned til 8 og se om det hjælper.

Det vil jeg prøve - tak for hjælpen !

Fra : ole larsen

Dato : 20-04-02 13:38

GiWeo skrev i meddelelsen
> [...]
>
>Der er begyndt at komme nogle små brune hår på nogle af planterne og
>de sidder dælme fast - hvordan kommer jeg af med dem igen ???

Prøv at læse om alger på Tropica - der finder du den bedste orientering.
Det lyder som skægalger, der er det mest forbandede man kan få. Kun en
radikal forbedring af vandkvaliteten med en radikal udryddelse hjælper-
algeædere kan tage dem på fladerne, men ikke dem på kanterne af bladene.
Ole

Fra : GiWeo

Dato : 20-04-02 15:39

Hejsa

>Prøv at læse om alger på Tropica - der finder du den bedste orientering.

?????

Fra : ole larsen

Dato : 20-04-02 16:41

GiWeo skrev i meddelelsen ...
>Hejsa

>?????
>Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk

Hvad er problemet????? (også 5 spørgsmålstegn)

Kan du ikke finde "tropica" på google ????? ( 5 af dem igen) -
det er 1. hit !!!!! ( fem andre)

Ole.....(øh)

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 21-04-02 13:06

Hejsa.

Det kan jo godt være, at Ole har fået det forkerte ben ud af sengen, siden
han farer på alt og alle herinde i NG.

Hvis man henviser til en bestemt side på internettet, kan man jo godt skrive
hele navnet, så man ikke behøver at bruge diverse søgemaskiner for at finde
lige nøjagtig den side, som Ole åbenbart kender ganske udmærket i kraft af
sin store viden på området.

Hvis man beder om et telefonnummer, kan man jo også godt nøjes med navnet i
de fleste tilfælde og efterfølgende kontakte oplysningen, men det fremmer
vel ikke ligefrem ekspeditionen?

Meningen med disse grupper er jo, at man kan henvende sig, hvis man behøver
hjælp uden at blive nedgjort.

Helt ærligt så synes jeg, at Ole burde holde sig væk og kun kontakte andre
"ekspertmedier", når han er så dygtig...

Mvh.

Kresten

Fra : ole larsen

Dato : 21-04-02 17:56

Kresten Hjelm Pedersen skrev i meddelelsen
<3cc2ab09$0$63686$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hejsa.
>
>Det kan jo godt være, at Ole har fået det forkerte ben ud af sengen, siden
> [...]

Ja, det er rigtig nok og jeg beklager. Og det gør jeg også selv om
det i min sprogverden er lettere uforskammet at besvare en venlig
henvisning/oplysning (om Tropica)
med en stribe spørgsmålstegn.

Ole

Fra : GiWeo

Dato : 21-04-02 18:40

Hejsa

> [...]
>lige nøjagtig den side, som Ole åbenbart kender ganske udmærket i kraft af

Præcis - tak for din støtte !

Fra : ole larsen

Dato : 21-04-02 19:17

> [...]
>lige nøjagtig den side, som Ole åbenbart kender ganske udmærket i kraft af

Stop lige en halv. Det kan da ikke
være meningen at man skal logge på nettet for at kopiere et link til en der
lige så godt selv kan gøre det. Og "diverse søgemaskiner" - findes der en af
de kendte, der ikke viser Tropica som første hit hvis man søger på
"tropica"? Jeg tvivler. At jeg selv vælger google skyldes blot at den er
hurtig.

Så nej, der kan vi ikke blive enige

Ole