MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows2000 + XP + ?????
Fra : Brian

Dato : 20-04-02 12:29

Hej Ng.
Hvordan bærer man sig ad med at installere flere operativsystemer på den
samme PC.
Jeg har en PC med Win2000 og XP, og så vidt jeg ved er det Win2000's boot
manager der "styrere" showet (Har ikke selv installeret "dyret").
Men spørgsmålet er som følgende, jeg vil gerne have Win2000 + Win98 på en
anden maskine så hvordan gør jeg ?.
Installere Win2000 og derefter Win98 inde fra Win2000 or how ??.

På forhånd tak for hjælpen .

/Brian

Fra : Madsen

Dato : 20-04-02 14:00

Brian skrev:

> Installere Win2000 og derefter Win98 inde fra Win2000 or how ??.

Nej omvendt.
Installer Win98 først og installer Win2000 på en anden partition eller
anden disk. Win2000 vil så selv oprette bootmenuen.

Madsen.

Fra : Brian

Dato : 22-04-02 10:07

> Nej omvendt.
> Installer Win98 først og installer Win2000 på en anden partition eller
> anden disk. Win2000 vil så selv oprette bootmenuen.

OK, takker , det vil jeg gøre.

Men kan det ikke lade sig gøre omvendt ?.

/Brian

Fra : Webhiker

Dato : 25-04-02 12:56

"Brian" <Spam@NoSpam.com> skrev i en meddelelse

> OK, takker , det vil jeg gøre.
>
> Men kan det ikke lade sig gøre omvendt ?.
>
> /Brian
>
> Selvfølgelig kan det lade sig at gøre omvendt, men så skal du have en
blank HD, hvis du gør det på denne måde så opret nogle partitioner med det
samme. Jeg har 40 gbhd og jeg har delt den om i 8 GB pr. partition, det
passer fint, jeg har Win2K, XP,Win98, og et drev til kopi, planlægger i
øvrigt at prøve med Linux på en partition. Go' arbejdslyst