Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera - please help.
Fra : Peter Bech

Dato : 20-04-02 11:07

Hejsa,

Jeg håber en af jer vil være mig behjælpelig med en idé til hvilken
type digital kamera jeg skal købe. Jeg er konsulent for et amerikansk
firma, som producerer polish produkter til alle typer gulve - bringer
holdbarhed og høj glans i gulvet. Jeg vil strikke en reference mappe
sammen, hvor jeg tager "før og efter" billeder af gulvet. Jeg skal
ikke tage små detaljer - kun et overordnet billede af gulvet før og
efter polish behandling. Hvilket mærke er bedst, antal pixels, m.m.
skal være minimum for at mine krav opfyldes? Hvad mht. optikken - hvad
er at foretrække?? Jeg ser frem til at høre fra jer - jeg ved ikke en
skid om emnet selv, og håber I vil hjælpe mig.
På forhånd tak,
Peter Bech Jørgensen
jorgensen@pioneer-eclipse.com

Fra : Rune Baess

Dato : 21-04-02 00:25

"Peter Bech" <jorgensen@pioneer-eclipse.com> wrote

> [...]
> efter polish behandling. Hvilket mærke er bedst, antal pixels, m.m.
> skal være minimum for at mine krav opfyldes? Hvad mht. optikken - hvad
[klip]

90% af kvaliteten af sådanne dokumentationer vil afhænge af fotografen, snak
evt. med en erfaren reklamefotograf for gode råd om, belysning, vinkler,
baggrund og reflektioner i det blanke gulv m.m.

de sidste 10 %:
* Mht. fx. antal pixels afhænger det af om du vil have print i A3 eller blot
5x7 cm inde i et katalog.
3.3 Mpixel kan nogenlunde (til nød, efter min mening) dække et A4ark...
* Når det drejer sig om et gulv kunne det være interessant med en optik der
var i stand til at gå ud i en fornuftig vidvinkel. Minimum 28mm (i
35mm-filmkamera termer), og det er der desværre ikke så mange mærker der kan
uden særlige indskruningskonvertere (hvis vi altså ser bort fra digi-SLR
modellerne)

Det var min 25øre

Rune