Ericsson mp3 afspiller/tilbehør
Fra : Carsten Olesen

Dato : 20-04-02 10:07

Hej alle

Er der nogen, der har erfaringer med Ericssons mp3 afspiller til
mobiltelefoner (Ericsson HPM-10 MP3)?

Er det et standard memory card, der medfølger, og er der derfor mulighed for
at købe kort med mere hukommelse?

Mvh.

Carsten

Fra : John Hinge

Dato : 20-04-02 11:39

On 20 apr 2002 Carsten Olesen was heard to say:

> Hej alle

Hej med dig

> Er der nogen, der har erfaringer med Ericssons mp3 afspiller til
> mobiltelefoner (Ericsson HPM-10 MP3)?

Jeg har selv en til min lille søde T39, og jeg er ret glad for den.

> Er det et standard memory card, der medfølger, og er der derfor
> mulighed for at købe kort med mere hukommelse?

HPM-10'eren anvender de såkalde MMC multimedie kort, og de fås
så vidt jeg kan se på nettet i 8/16/32 og 64Mb versioner.
Det kort som fulgte med til min HPM-10 var et 32Mb kort.
Da der som du jo antydningsvis er klar over, findes flere typer
af sådan nogle små flash kort tingester skal du sikre dig du får
et MMC kort hvis du går ud og køber et.

Derudover vil jeg sige at det største problem er hvis du har din
fon siddende i bæltet, så kan MMC kortet arbejde sig ud af mp3
dimsen, ved almindelig gang. Det er en lille smule irriterende,
men jeg har løst problemet ad 2 veje, den ene er at putte mobien
i lommen... virker fint.. Den anden er at sætte en elastik om
afspilleren, som så holder kortet inde.. Ser ikke så elegant ud
(specielt ikke hvis elastikken har en meget synlig farve) men
virker også efter hensigten.

Lydmæssigt har jeg ikke det store at udsætte på dimsen.
Jeg har endnu ikke eksperimenteret det vilde med hvad den egentlig
understøtter af bitrates og den slags, men jeg har dog både
128 og 160 kbit melodier i min, og den understøtter ID3 tags, så
melodierne står i displayet med fornuftige oplysninger.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Morten Decker

Dato : 20-04-02 15:09

Hejsa!!

Jeg har også lige købt en og jeg må sige at jeg er fuld ud tilfreds.. Dog
skal du være opmærksom på enkelte ting.
Indtil videre har den reader der følger med mp3-playeren problemer med at
køre under Win XP. Hvornår der bliver udgivet en driver ved jeg ikke, jeg
har løst problemet ved at inst. den på en win2k maskine og så shared den
over netværket.. Ikke så elegant men det virker.
Dernæst skal du tænke på at hvis du har en af de større
Ericsson modeller, så kan din fon ( med mp3 afspiller påsat) godt gå hen og
blive lettere u-handy. Jeg har en R320 og alt i alt, får fon og tilbehør en
længde på over 20 cm.
Men ellers synes jeg godt om produktet. Specielt hvis det bliver muligt at
få mmc kort i 128 mb størrelse bliver den særdeles attraktiv.

Med venlig hilsen..

/Decker

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-04-02 19:51

"Morten Decker" <mdecker@mdecker.dk> wrote:

>Hejsa!!
[snip]
>Men ellers synes jeg godt om produktet. Specielt hvis det bliver muligt at
>få mmc kort i 128 mb størrelse bliver den særdeles attraktiv.

128Mb MMC er enten allerede i butikkerne eller lige om hjørnet. Jeg kan
desværre ikke huske hvor, jeg læste det. På CeBIT viste Panasonic MMC
kort med hele 512Mb!

Peter

Fra : Kongen

Dato : 20-04-02 16:52

> Er der nogen, der har erfaringer med Ericssons mp3 afspiller til
> mobiltelefoner (Ericsson HPM-10 MP3)?

Har også tænkt at købe en til min T68,
men bruger den ikke utrolig meget strøm ??

--
Blomst # 92159636
Det nemmere at få tilgivelse end

Fra : wheeeeeeee

Dato : 21-04-02 04:10

> Har også tænkt at købe en til min T68,
> men bruger den ikke utrolig meget strøm ??

Nej. Måske mindre, end når man taler, men jeg er ikke sikker. Jeg synes at
den bruger overraskende lidt strøm. Eller også er der bare meget på
batteriet. (T39)

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 21-04-02 21:12

Hvor køber I jeres (helst billigst muligt)?
VH
Jakob

Fra : Trickysparrow

Dato : 22-04-02 02:33

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailto.dk> wrote in message news:92Fw8.106$l86.5775@news.get2net.dk...
> Hvor køber I jeres (helst billigst muligt)?
> VH
> Jakob

Prøv wannasave de har den billigt.

Martin.

Fra : Morten Decker

Dato : 22-04-02 22:48

Jeg fik minhos QXL, også billigt. Men der skal du selvfølgelig være
opmærksom på at det ikke er "for" billigt!!

/Decker