Så er FTM på banen igen med mere spam
Fra : Arne Eckmann

Dato : 20-04-02 07:47

.... You'll receive EVERYTHING
you need to trace your heritage, from Family Tree Maker
software to access to essential genealogical data.

* All the tools and resources you need in one great package that's
right for you
* Family Tree Maker 9.0, the #1-rated and top-selling genealogy
software, plus access to upgrades as they become available

EVERY membership gives you the tools and resources you need to
discover your family history. With membership, you'll receive
Family Tree Maker 9.0, the #1-rated, top-selling genealogy
software. Plus, you'll get online access to a selection of high-
quality genealogical data.
* Family Tree Maker 9.0, the easy-to-use genealogy software that
makes tracing your family history easy.
* Family Tree Maker 9.0, the easy-to-use genealogy software that
makes tracing your family history easy.
* Family Tree Maker 9.0 software, plus special discounts on
upgrades as they become available (shipping and handling will be
charged).

You received this message as a registered customer of
Genealogy.com and/or Family Tree Maker. Please do not reply
to this message, as the mailbox is not monitored.

Fra : Familien Kristensen

Dato : 20-04-02 07:55

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> skrev i en meddelelse
-Reklame fra FTM klippet væk-

Så fik du lige givet FTM lidt spalteplads i gruppen.

Arne, at du har et problem med FTM, "behøver" vel ikke udbredes til os andre
? Jeg mener du har ligesom gjort opmærksom på problemet fornyligt.

Til alle andre læsere, er det andre, som har modtaget reklame fra FTM ?

Jeannie Kristensen
http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/slaegt/default.htm

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 20-04-02 10:02

"Familien Kristensen" <fjernmig.jeannie.kristensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:a9r3fb$6cg$1@sunsite.dk...

> [...]
> ? Jeg mener du har ligesom gjort opmærksom på problemet fornyligt.
>
> Til alle andre læsere, er det andre, som har modtaget reklame fra FTM ?

Selv som mangeårig bruger af programmet, så modtager jeg dem heller ikke.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Arne Eckmann

Dato : 20-04-02 10:35

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev:

> Selv som mangeårig bruger af programmet, så modtager jeg dem heller ikke.

At du, som produktets distributør og repræsentant
ikke bliver bombarderet med spammet, er der jo
ikke noget underligt i!

Hvis registrerede brugere af produktet heller ikke
bombarderes med spammet, så viser det jo blot at
FTM er fulde af løgn, når flg. er inkluderet i spammet:

"You received this message as a registered customer
of Genealogy.com and/or Family Tree Maker."

Og hvorfor i alverden skulle FTM da også irritere sine
egne kunder med det ulækre spam - det er da så
klart rettet mod os, der ikke er FTM's kunder.

Fra : dannebrog

Dato : 20-04-02 18:03

Jeg synes ærligt talt, du skulle skrive tilbage til dem, der sender dig de
mails, du ikke ønsker ang. FTM istedet for at sende det uvedkommende lort
hertil. Det har intet hverken med slægtsforskning eller EDB i forbindelse
med slægtsforskning at gøre. Findes der ikke en nyhedsgruppe for brok over
spam?

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
http://www.dannebrog.subnet.dk
dannebrog@post.tele.dk
dannebrog@post.tele.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 20-04-02 18:55

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> wrote in message news:3cc1364e$0$11904$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> egne kunder med det ulækre spam - det er da så
> klart rettet mod os, der ikke er FTM's kunder.

Arne

about time you learnt to be professional

use control F3 to view source

then post it all here and someone might be able to help you

You use X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000

and if you continue to contravene this groups charter
I might play net cop and write to

and ask that you be removed from their email services for constant abuse of netiquette

In the same way you can write to the
postmaster@post.tele.dk or administrator@post.tele.dk or sysop@post.tele.dk

which are also standard adresses for dealing with spam

I am not going to do that because you are a harmless bore and time-waster when you could be doing genealogy

Hugh W

If you want to be credable
post the source
we were all beginners once

**************************** source *******************

From: "Arne Eckmann" <arne@eckmann.net>
Newsgroups: dk.videnskab.historie.genealogi
Subject: Re: Så er FTM på banen igen med mere spam
Date: Sat, 20 Apr 2002 11:34:58 +0200

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 20-04-02 19:06

On Sat, 20 Apr 2002 17:55:18 -0000, "Hugh Watkins"
<hugh_watkins@net.dialog.dk> wrote:

>Arne
>
>about time you learnt to be professional
>
>use control F3 to view source
>
>then post it all here and someone might be able to help you

Nej, ikke her i gruppen. Den slags hører hjemme i dk.admin.netmisbrug
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Arne Eckmann

Dato : 20-04-02 19:32

On Sat, 20 Apr 2002 20:06:29 +0200, Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
wrote:

>Nej, ikke her i gruppen. Den slags hører hjemme i dk.admin.netmisbrug

Lars,

Jeg har ingen intention om at offentliggøre sourcen her i gruppen. Og
jeg kan kun grine af Watsons forsøg på at belære mig om, hvordan man
tyder en header.
mvh
Arne

Fra : Hugh Watkins

Dato : 20-04-02 20:59

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> wrote in message news:cnc3cukrven71m05i14fgpcsdoso2b9a63@4ax.com...

> Lars,
>
> Jeg har ingen intention om at offentliggøre sourcen her i gruppen. Og
> jeg kan kun grine af Watsons forsøg på at belære mig om, hvordan man
> tyder en header.

sådan er det hele et løgn histori uden bevis

og du er nok en gamle fjols og idiot at spille alle vors tid

ikke mvh

Hugh W

Fra : Bent Fleron

Dato : 20-04-02 23:44

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
<lars@helbo.org>

> sådan er det hele et løgn histori uden bevis
>
> og du er nok en gamle fjols og idiot at spille alle vors tid

Jeg har netop klippet følgende fra et af de sidste indlæg i
dk.admin.netmisbrug :
Quote:

[udplukcitater fra http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html ]
Vær høflig
Hvis man er ophidset, vred, eller for den sags skyld beruset - eller
hvis man ikke kan fordrage den skribent man svarer, bør man nok tænke
sig om tre gange - evt. vente lidt - før man besvarer, og ikke mindst
sender et indlæg. Oftest er det bedst at lade være.
[citat slut]
Unquote
--
mvh Bent Fleron

Fra : Asger Andersen

Dato : 21-04-02 16:58

Hej Gruppe

Jeg ved ikke hvem der har ret i hvad der bliver skrevet >>>MEN jeg er ikke
registeret FTM, men får meget af det spam jeg sletter det men nu er de
begyndt at sende med vedhæftet Fil men det ryger ud alt sammen, det er ikke
så´morsomt at få så mange Meddelser hvergang , så for min skyld må det gerne
holde op NU.
Jeg vil ikke diskuterer det , det har jeg ikke lyst til.

Venlig hilsen
Asger Andersen

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 21-04-02 17:27

"Asger Andersen" <asa@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> så´morsomt at få så mange Meddelser hvergang , så for min skyld må det

Hvis du gerne vil slippe for at downloade store mængder junk har du den
mulighed at bruge webmail på:

http://webmail.teledanmark.dk

Det er måske noget akavet i forhold til bruge et mail-program, men du kan
slette store mails uden at hente dem ned på din egen maskine først.

hilsen
Bjarne Damsgaard

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 21-04-02 10:52

Sat, 20 Apr 2002 08:46:57 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> wrote:

>... You'll receive EVERYTHING
>you need to trace your heritage, from Family Tree Maker
>software to access to essential genealogical data.

Som et supplement, kan jeg jo legge til at jeg i dag har fått tilsendt
en neste tilsvarende melding direkte til min adresse.
Så langt jeg vet har jeg ikke knyttet meg opp til noen liste hos firma
og man kan jo da lure.

Jeg har også tidligere mottatt tilsvarende og da jeg i sin tid tenkte på
dette firma som seriøst, sa jeg fra at jeg ikke ville stå på noen liste
eller motta noe post, men det var vistnok noe av det dummeste jeg har
gjordt.
Dette står på slutten av vedkommende melding:

|You received this message as a registered customer of
|Genealogy.com and/or Family Tree Maker.

Det er hvertfall klart at jeg ikke er noen kunde der:=)(

Det blir nok å legge avsender inn i et killfilter igjen med også denne
avsender adresse. Desverre har de også en tendens til å skifte avsender,
men det skal i søppelkassen hvor slike markedsføringstiltak hører hjemme

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 21-04-02 13:06

"Otto Jørgensen" <otjoerge@online.no> wrote in message news:sg25cuockb8k3lmds59f4d13s7qin7jdjo@4ax.com...
> [...]

snip

> [...]
> avsender adresse. Desverre har de også en tendens til å skifte avsender,
> men det skal i søppelkassen hvor slike markedsføringstiltak hører hjemme

I am a registered user and *did *not get that message
strange

write to Administrative@GENEALOGY.COM

and complain

Hugh W

google around
http://groups.google.com/groups?num=100&hl=en&lr=lang_en&safe=off&scoring=d&q=%22your+heritage%22+%22Family+Tree+Maker%22&btnG=Googl
e+Search

http://groups.google.com/groups?q=your+heritage+%22Family+Tree+Maker%22&hl=en&lr=lang_en&safe=off&scoring=d&selm=20001212185202.2589
9.qmail%40nym.alias.net&rnum=15

http://groups.google.com/groups?num=100&hl=en&lr=lang_en&safe=off&scoring=d&q=lyris.genealogy.com&btnG=Google+Search

http://www.genealogy.com/index_a.html
Welcome Hugh so I have registered there too
cookie

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=lang_en&safe=off&scoring=d&q=lyris+genealogy+com&btnG=Google+Search

lyris seems to be a list server there (name of a Dutch ship too)

http://www.securityspace.com/sspace/index.html

Site being probed: lyris.genealogy.com

Web Server: Unknown

Page Retrieval Time 0.28 seconds
Connect time: 0.15
Wait time: 0.13
Data Recv time: 0.00
Other: 0.00

Size of page: 0 bytes

Server History:
Date IP address Server String

No information available

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Registrant:
Genealogy.com (GENEALOGY10-DOM)
39500 Stevenson Place, Suite 204
Fremont, CA 94539
US

Domain Name: GENEALOGY.COM

Administrative Contact:
Vanderpan, Darrin (AD9800-ORG) Administrative@GENEALOGY.COM
Genealogy.Com
39500 Stevenson Place, Suite 204
Fremont, CA 94539-3103
US
510-794-6850
Technical Contact:
Technical (TE1578-ORG) Technical@GENEALOGY.COM
Genealogy.Com
39500 Stevenson Place, Suite 204
Fremont, CA 94539-3103
US
510-794-6850
Billing Contact:
Billing (BI3298-ORG) Billing@GENEALOGY.COM
Genealogy.Com
39500 Stevenson Place, Suite 204
Fremont, CA 94539-3103
US
510-794-6850

Record last updated on 18-Jan-2002.
Record expires on 08-Feb-2003.
Record created on 08-Feb-2001.
Database last updated on 20-Apr-2002 23:47:00 EDT.

Domain servers in listed order:

DNS3.GENEALOGY.COM 208.209.185.188
DNS4.GENEALOGY.COM 208.209.185.189

http://www.securityspace.com/swhois/whois.html

begin 666 pixel.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$`0 ("1 $`.P``
`
end

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 21-04-02 15:07

Sun, 21 Apr 2002 12:06:18 -0000, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> wrote:

>I am a registered user and *did *not get that message
>strange
>
>write to Administrative@GENEALOGY.COM
>
>and complain

hvorfor det?
Jeg har klaget mange ganger og det hjelper jo ikke.
Også spurt hvordan de har fått meg i sin kundeliste, men svar uteblir.
Dermed sletter jeg alt og setter alle nye adresser fra vedkommende firma
i mitt killfilter, men det dukker alltid opp alternative avsender :=(
Der gjør de ikke meg noen skade :=)

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 21-04-02 15:09

Sun, 21 Apr 2002 12:06:18 -0000, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> wrote:

????????

> [...]
> Record expires on 08-Feb-2003.
> Record created on 08-Feb-2001.
> Database last updated on 20-Apr-2002 23:47:00 EDT.

alt dette nklusive pixel.gif er da unødvendig å legge til i en melding
?