Debat......13 hvalpe (Bjørn er tlbage)
Fra : Bjørn P.Callesen

Dato : 20-04-02 06:30

Hej allesammen!!!

Jeg "undskylder" jeg har været i Århus på kursus,i et par dage!!
Jeg kan jo se....at der er et par stykker der er utilfreds med ...at vi ikke
svarer på deres indlæg!!!

Jeg vil lige komme med et par svar:

Til Anette Skovbon---Bare så du ved det.....så har jeg ikke "sat" Gitte ved
PCén....for at svare på indlæggene......
jeg tror bare hun ville forsøge at besvare
dem......
Jeg synes godt nok.....at du er hurtigt
ude med at dømme folk,det synes jeg ikke er helt fair!!

Til Merete----Du skriver..at du godt kan forstå,jeg ikke vil besvare
indlæggene
det er nu ikke helt rigtigt....for det første skal jeg
jo lige være hjemme,
og desuden...prøv at kigge på hvor mange indlæg der
er....jeg kan ikke besvare dem alle,
det var ikke fordi jeg ikke ville besvare dem.

Svar til alle---Jeg var udmærket godt klar over hvad forskel er på
regler/anbefalinger.......og til dem der sidder og læser dette
fra DDK bestyrelse,så undskylder jeg meget...min
formulering af konsekvenserene....klubben/hvalpelisten,
men jeg ville hurtigt svare dem der ikke kunne forstå
13-5=8......inden jeg tog på kursus,til det så gav
anledning til en så heftig debat...var jeg ikke klar
over.

PS:Til Annette Skovbon.....jeg undskylder hvis der er for mange
stavefejl,som jeg kan se du har skrevet til andre...men jeg har ikke tid til
at
tage med på dit stavekursus....som du foreslår,men du kunne jo rette
vores indlæg og sende dem til mig...TAK
man skal jo lære af sine fejl ( Helt ærligt ANNETTE SKOVBON eller
hvad du hedder.....hvor gammel er du??? )

Til Lars Gaardsøe og Bolette,Marlene----Tak...fordi der er nogen der lidt
fornuftigt syn på det...og kan tolke det rigtigt

Jeg har ikke haft tid til at læse alle indlæg...........og jeg har heller
ikke lyst til det,eftersom debatten har taget en skævdrejning.
Til dem af jer der har fulgt debatten fra starten.....så kig lige på mit
første indlæg!!!

(((( Mille har endelig fået hvalpe....
((((den fødte 13 stk
((((check vores side http://dalmatiner.homepage.dk

Det var det der startede det hele.....hvad er der forkert i at skrive
det,jeg ville gerne have folk skulle se vores hvalpe
....da vi er meget stolte af dem.

Jeg håber ikke der er nogen der har fået den forkerte opfattelse af
os.....men jeg vil meget gerne have lov til..
"AT STOPPE DENNE DEBAT"
inden det går helt galt......og folk beskylder hinanden for en masse.
Hvis der stadig er nogen der mangler at komme af med deres kommentarer eller
agressioner..så gør det på mail b.p.callesen@cool.dk

Tak...for denne gang,det var vores sidste indlæg i dette forum.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-04-02 10:58

"Bjørn P.Callesen" <b.p.callesen@cool.dk> writes:

> Hej allesammen!!!
>
> Jeg "undskylder" jeg har været i Århus på kursus,i et par dage!!
> Jeg kan jo se....at der er et par stykker der er utilfreds med ...at vi ikke
> svarer på deres indlæg!!!

[snip]

> Tak...for denne gang,det var vores sidste indlæg i dette forum.

Der skal da være plads til alle, så jeg håber at I kommer igen. Når I
kommer igen, kan I så ikke være venlige og sætte jeres newsreader op
til at alle linier maks. må være 72 tegn lange. Det ovenstående indlæg
var helt umuligt at læse.

/Trine

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-04-02 11:17

> [...]
> kommer igen, kan I så ikke være venlige og sætte jeres newsreader op
> til at alle linier maks. må være 72 tegn lange. Det ovenstående

Nå du skulle lige have det sidste ord .. var det nødvendigt ..?? og
forøvrigt lidt ærgerligt at vi ikke ser mere til Bjørn og hans
kone/kæreste .. selv om man måske ikke sympatiserer med deres handling
i forbindelse med de to aflivede hvalpe var det mit indtryk at de i al
fald interesserer sig for deres tæve og på alle områder tænker på
hende fremfor bare at få så mange hvalpe som muligt .. og det kunne
mange lære noget af ..

Smil fra Ami

Fra : Doggy

Dato : 20-04-02 15:16

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fald interesserer sig for deres tæve og på alle områder tænker på
> hende fremfor bare at få så mange hvalpe som muligt .. og det kunne

Hej

Man kan jo også interessere sig for sin tæve,der har fået mange hvalpe, ved
at hjælpe hende med at passe dem.
Nu er det jo stadig ikke muligt at bestemme hvor mange æg der skal
befrugtes,så den med "bare at tænke på at få så mange hvalpe som muligt" den
synes jeg ikke holder.En ansvarlig opdrætter ønsker vel ikke at beholde en
masse hvalpe, hvis det betyder at nogle af dem udvikler sig til "småskravl"
fordi tæven eller opdrætteren ikke kan passe dem.
En sådan hvalp er vel heller ikke så nem at sælge.

Det kan selvfølgelig være meget forskelligt hvad ens tævehund magter og hvis
man i samarbejde med sin dyrlæge finder det mest forsvarligt at reducere i
et stort hvalpekuld, synes jeg da det er fint, men at aflive hvalpe fordi
man ikke ønsker at overtræde en klubs anbefalinger, det synes jeg er
forkert.

Hilsen

Merete

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-04-02 16:32

> [...]
>et stort hvalpekuld, synes jeg da det er fint, men at aflive hvalpe fordi
>man ikke ønsker at overtræde en klubs anbefalinger, det synes jeg er

Lige mine ord hvis de i starten havde skrevet at de følte sig
nødsaget til at aflive 2 hvalpe p.g.a. at de ikke ville blive sunde og
af andre hensyn , så tror jeg at det ville have været blevet
respekteret fuldtud ! men at aflive p.g.a. en regel i en dum klub ,
det er simpelthen for dumt .

Fra : Mari

Dato : 20-04-02 20:21

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse news:re23cu0m1akgt0johkqmft527ugts51o2r@4ax.com...
> [...]
> af andre hensyn , så tror jeg at det ville have været blevet
> respekteret fuldtud ! men at aflive p.g.a. en regel i en dum klub ,

Med den mængde af hundeforstand, som i diskussionslystne lægger for dagen, så kan det ikke undre at I heller ikke kan tænke selv i
den her anledning.

I ser og hører intet - men farer i blækhuset ved mindste vink om
at I kan være uenige i et eller andet.

Mh

Fra : Annette Skovbon

Dato : 20-04-02 12:04

>Jeg synes godt nok.....at du er hurtigt
>ude med at dømme folk,det synes jeg ikke er helt fair!!
Der er stadig ikke blevet svaret på mit indlæg med overskriften "Nyt i
sagen"??? Du,- og Gitte,- kan ændre min opfattelse,- let,- ved at komme
med saglige indlæg, men ikke når Gitte begynder med Fr.jordfed(Annette
Skovbong) Hun har ingen grund til at begynde 2.klasses navnemobning
herinde. Det preller af på mig, men beviser bare hvor saglig hun er.

( Helt ærligt ANNETTE SKOVBON eller hvad du hedder.....hvor gammel er
du??? )
20 år gammel, og kan med god samvittighed fortælle dig at jeg aldrig har
aflivet et dyr, uden der har været en reel grund, så som sygdom!

> Jeg har ikke haft tid til at læse alle indlæg...........og jeg har heller
> ikke lyst til det,eftersom debatten har taget en skævdrejning.
Kan jeg godt forstå,- du kunne jo risikere at opdage at aflivningen IKKE
var nædvendig!

God weekend.

-Annette

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 20-04-02 13:10

> men ikke når Gitte begynder med Fr.jordfed(Annette
> Skovbong)

Det var altså mig og ikke Gitte, så drop det Annette. Og hvad jeg gør/siger
ved Gitte og Bjørn intet om, eftersom jeg, lige som alle jer andre, heller
ikke kender dem privat!

Desuden, hvem har desuden spurgt dig hvor gammel du er? Du har spurgt mig
hvor gammel jeg er, jeg har bare benægtet at være 10 eller 12, fordi det som
sådan ikke kommer sagen ved hvor gammel jeg er!

<ironi>Men jeg synes det er smukt at du er 20 år gammel og lige så frelst
som et foster!</ironi>

- Sidsel
(22 år gammel og indrømmer at have lavet fejl og står ved sine fejl.)

Fra : Annette Skovbon

Dato : 20-04-02 13:38

> Det var altså mig og ikke Gitte, så drop det Annette. Og hvad jeg gør/siger
> ved Gitte og Bjørn intet om, eftersom jeg, lige som alle jer andre, heller
> ikke kender dem privat!
Min fejl, sorry Gitte.

> Desuden, hvem har desuden spurgt dig hvor gammel du er?
Bjørn

> <ironi>Men jeg synes det er smukt at du er 20 år gammel og lige så frelst
> som et foster!</ironi>
Har på intet tidspunkt snakket om at være frelst,- der er langt fra at
være frelst og så til at slå dyr ihjel uden en egentlig årsag.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-04-02 14:31

Hej Annette

Nu har jeg ikke læst alle trådene om dalmatinerhvalpene. I perioder gider
jeg ikke læse de tråde, der er ved at udarte.

En tæve har 8 patter, hvoraf de 2 ikke fungerer specielt godt. Det siger
mig, at hunde er skabt til at få max 6 hvalpe. Man kan synes det er synd at
aflive nyfødte hvalpe, men man må også tænke på moderen, der vel ikke skal
slides helt op af 13 hvalpe. I naturen havde ikke en gang de 6 hvalpe
overlevet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Annette Skovbon

Dato : 20-04-02 14:36

Hej Nina,
tak for dit svar.
Jeg kan udemærket godt se en tæve ikke kan opfostre 13 hvalpe. Her var
der tale om 10,- da tre af dem jo var dødfødte.
Jeg har opfattet hele den her situation meget modbydeligt.
Jeg fik forståelsen af at de pga. DDK's regler aflivede de to hvalpe,
for ellers blev de udelukket fra klubben i to år.
Jeg synes ikke man kan aflive hvalpe af den grund alene & det undrer mig
at Bjørn hverken har forsøgt at finde en amme til de sidste to hvalpe,-
eller har flasket dem op,- det er muligt,- og nu da de netop har taget
ferie og alligevel er hjemme hos dem.
Deres eneste konsekvens for at gøre det, finder jeg efterfølgende ud af
er at de ikke må stå på hvalpelisten i DDK. De bliver altså hverken
udelukket fra DKK eller DDK, så den grund han startede med at give
passer slet ikke.
Vh. Annette

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 20-04-02 16:51

> [...]

>at Bjørn hverken har forsøgt at finde en amme til de sidste to hvalpe,-
>eller har flasket dem op,- det er muligt,- og nu da de netop har taget

Annette, som jeg forsøgt at sige til dig... Læs mellem linjerne.. på Gittes
indlæg.
for det andet... Hvad er det du vil ha´ bekræftet... Du siger, det ikke har
anden konsekvens end, de ikke kan få hvalpene på listen.. Punktum...

Lad os nu antage som Eks... (som selvfølgelig er ulovligt, og det bliver man
smidt ud a´DDK af) har solgt 2 hvalpe uden stamtavle, og dermed udgået
reglen til hvalpelisten samtidigt.. måske til nogen venner, som ikke har en
dyt´´ og bruge stamtavle til.... dette er bare "et" eks. på hvordan det
evt.. kan/kunne lade sig gøre.

SÅ får du sku´ du sku´ da ingen her til at komme med kommentar´´ til dine
spørgsmål..

Jeg mener, at havde forstået budskabet i Bjørn/Gitte´s indlæg....så jeg
ikke behøver at få svar på mere..

Til Bjørn & Gitte.. Held og Lykke med de små skønheder.

Mvh. Lars

Fra : Jo-Ann

Dato : 20-04-02 17:13

øhh...er altså ikke alle tæver som har 8 patter, og nogle tæver har mælk i
alle patterne.

Min tæve har 10 patter, og der er mælk i alle, dog lidt mindre i de to
forreste. Jeg kender dog tæver med alt fra 5 til 13 patter ! Sååå....ved
ikke lige hvor du har det med 8 patter fra ??

Måske du har talt dem på dine katte ? (kunne ikke lige lade være)

Mvh

Jo-Ann

P.S. som ikke aner hvor mange en kat har.

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 20-04-02 14:32

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> wrote in message

> Har på intet tidspunkt snakket om at være frelst,- der er > langt fra at
være frelst og så til at slå dyr ihjel uden en
> egentlig årsag.

Har du aldrig begået fejl?
"Lad den der er uden skyld, kaste den første sten..."

- Sidsel

Fra : Annette Skovbon

Dato : 20-04-02 14:38

> Har du aldrig begået fejl?
vel har jeg da så, kan bare ikke rigtig se hvad det har med en
hundedebat at gøre?? og nej, jeg har stadig ikke slået dyr ihjel uden en
grund.

Kast løs...Gider ikke bruge mere tid på fnidderfnadder med dig.

Fra : Mari

Dato : 20-04-02 15:40

>Gider ikke bruge mere tid på fnidderfnadder med dig.

´TAK !!! så kan vi andre vel få ørenlyd igen

Mh

Fra : Annette Skovbon

Dato : 20-04-02 15:55

> ´TAK !!! så kan vi andre vel få ørenlyd igen
Jeg har på intet tidspunkt krænket din mulighed for at få ørenlyd,- du
har ikke engang deltaget i debatten, så den der var lidt malplaceret.

Fortsat god weekend.
-Annette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-04-02 16:33

On Sat, 20 Apr 2002 15:31:46 +0200, "Sidsel L. Espersen"
<stalia@macfat.dk> wrotd:

> [...]
>være frelst og så til at slå dyr ihjel uden en
>
>Har du aldrig begået fejl?
>"Lad den der er uden skyld, kaste den første sten..."

Jammen tror du ikke at det ville blive noget helt andet hvis de
indrømmede at de havde lavet en fejl !?

" her skulle så have stået et af de fede udtryk fra biblen ,men kan
ikke huske nogen"

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-04-02 16:33

On Sat, 20 Apr 2002 14:09:35 +0200, "Sidsel L. Espersen"
<stalia@macfat.dk> wrotd:

>Det var altså mig og ikke Gitte, så drop det Annette. Og hvad jeg gør/siger
>ved Gitte og Bjørn intet om, eftersom jeg, lige som alle jer andre, heller
>ikke kender dem privat!

,,,,,,,,,,,,nå det skulle man ellers tro siden du farer sådan op !

Fra : preben ipsen

Dato : 20-04-02 16:55

husk lige på alle de opdrættere der havde tænkt: ahhh 13 hvalpe....nu kan
vi score kassen..5-9.000 kr stykket...fedt...

så at Bjørn og Company tænker på deres tæve...hatten af for det......jeg
havde gjort det samme...og de opdrættere jeg kender gør det også....
men selvfølgelig..hos nogle kommer penge i første række.

preben

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-04-02 17:53

Hej Bjørn

> Til Lars Gaardsøe og Bolette,Marlene----Tak...fordi der er nogen der lidt
> fornuftigt syn på det...og kan tolke det rigtigt

Jeg håber så sandelig ikke du tror jeg støtter dig indlæg, og synes det er
okay det i har gjort, for det gøre/synes jeg ABSOLUT ikke, jeg er stadig
dybt rystet, og fatter ikke at nogen kan være så hånd nakket, efter min
mening er det dyreplageri. Nu har jeg ikke mere at sige til det, andet end
at i må ha' en ualmindelig dårlig smag i munden for det i har gjort.

Bolette