System tray
Fra : Lars

Dato : 03-02-01 14:45

Hej, jeg vil gerne lave en appication, der kan have et ikon i system tray
(winNT). Er der nogen, der ved, om dette kan lade sig gøre i Java?
Hvis det ikke kan, vil jeg gerne høre om der evt. findes et program, der kan
lægge ikoner derned.

Med venlig hilsen
Lars

Fra : James Olsen

Dato : 04-02-01 09:05

"Lars" <glubs@mail.ikasths.dk> wrote in message
> Hej, jeg vil gerne lave en appication, der kan have et ikon i system tray
> (winNT). Er der nogen, der ved, om dette kan lade sig gøre i Java?

Som udgangspunkt kan det ikke lade sig gøre, da system-tray er en platform
specifik ting og derfor ikke understøttet som standard. Hvis du vælger at
lave det så har du lavet et Java program som kun køre på Windows - men det
er jo din sag ;)

Det sagt så har du en række muligheder, du kan starte med at kigge i en
Visual J++ det skulle undre mig hvis der ikke findes en ellers anden com.ms.
package som inderholder noget til det. Alternativt kan du skrive dig et C
program som kan sætte et ikon i system-tray og access det via JNI.

/James