Tv-reklamer om musik (Heidi Hauge)
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-02 00:31

HEIDI HAUGE

Tv-reklamer om folkelig underholdningsmusik (dansktop/country) har åbenbart
sin virkning. Skandinaviens mest populære traditionelle countrysanger Heidi
Hauge har været ude af cd-salgslisten, men nu er man igen begyndt at sende
reklamer for hendes cd "Country Girl" og vupti. Hun er nu nr. 44 på listen.
Hun har forøvrigt været med i 13 uger og har været helt oppe på en 17.
plads. Hun synger mest på amerikansk men også et par numre på norsk. Hvis de
var på dansk var det noget som ville fræse direkte ind på Dansktoppens
førsteplads. Det kan tydeligt høres på lydfarven. Kvaliteten er helt i top.
Jeg har begge hendes cd-er og kan varmt anbefale dem til jer som
foretrækker ægte country. Det er guffenuf for trommehinderne.

Hilsen countryexperten

Fra : Finn

Dato : 20-04-02 05:07

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc0a819$0$240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> HEIDI HAUGE

At kalde det for country er en fornærmelse mod countrymusikken. Det er
komplet blottet for sjæl og nerve lige som den dansktop der kører om
lørdagen.
Patsy Cline ville vende sig i sin grav hvis hun hørte det.

Mvh. Finn

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-04-02 09:36

> Tv-reklamer om folkelig underholdningsmusik (dansktop/country)
> har åbenbart sin virkning.

Helt bestemt - for det du skriver længere nede kan ikke skyldes
Heidi Hauges noget snævre musikalske talenter - hun synger country
nogen lunde son Bjørn Tidman synger heavy.

> [...]
> cd-salgslisten, men nu er man igen begyndt at sende reklamer
> for hendes cd "Country Girl" og vupti. Hun er nu nr. 44 på

Hvordan ligger Cowgirls på den liste?

I øvrigt synger Heidi Hauge ikke traditionel country - hun synger
nærmest dansktop-country, bare på noget der i Norge går for at være
engelsk.

> Hun synger mest på amerikansk men også et
> par numre på norsk.

Som nævnt synger hun nærmest udelukkende på norsk, dog ofte med
amerikansk accent.

> Hvis de var på dansk var det noget som
> ville fræse direkte ind på Dansktoppens førsteplads.

Her er vi enige, hvilket bekræfter mit udsagn om stilen - eller
manglen på samme.

> Det kan tydeligt høres på lydfarven.

Hvilken farve har lyd?

> Kvaliteten er helt i top.

Nemlig. CD'en kommer i en solid udgave i nylon/plastic - ikke til
at slide op.

> Jeg har begge hendes cd-er og kan varmt anbefale dem til jer
> som foretrækker ægte country.

Hvorfor fanden skulle man købe Heidi Hauge hvis man er til ægte
country? Det ville svare til at købe Kandis hvis man er til ægte
rock. Eller OMA hvis man er til ægte smør.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-04-02 14:46

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dltt9a.ild.ln@news.4952.dk...

> I øvrigt synger Heidi Hauge ikke traditionel country - hun synger
> nærmest dansktop-country
SV: Ok så kalder vi det sådan - forskellen er jo nogenlund ens

> Som nævnt synger hun nærmest udelukkende på norsk, dog ofte med
> amerikansk accent.
SV: Nå, men jeg har alle hendes cd-er og på dem synger hun kun et par numre
på norsk på hver.

> Hvilken farve har lyd?
SV: Den er lydfarvet

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 23-04-02 03:06

> SV: Ok så kalder vi det sådan - forskellen er jo nogenlund ens

Ja - ligeså ens som en Trabant og en Ferrari, de er jo begge biler.

> SV: Nå, men jeg har alle hendes cd-er og på dem synger hun kun
> et par numre på norsk på hver.

Du fatter heller ikke sarkasme? (HINT: Ligemeget om Heidi H. Synger
på norsk eller engelsk, lyder det som norsk).

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-02 04:54

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fif2aa.vh2.ln@news.4952.dk...
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Du fatter heller ikke sarkasme? (HINT: Ligemeget om Heidi H. Synger
> på norsk eller engelsk, lyder det som norsk).

SVAR: Nå nå nå nå nå, godt ord igen. Men Bjørn, du ved jo nok at alt det
der ring-i-næsen-humor går fuldstændigt forbi min øhhhh. hmm. næse. Jeg
aner jo hvornår det er sjovt eller sarkastisk. For mig vil det jo nærmest
svare til at du skrev teksten på swahili.

men bortset fra det så kan jeg godt se at det var sjovt, nu hvor jeg fik det
forklaret. haha.

Hilsen Åge