Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus V2 Køb?
Fra : Kåre Andersen

Dato : 20-04-02 00:20

Jeg har besluttet mig for at købe et canon ixus v2 set i Itbutikken til lidt
over 4000 kr. Jeg har til min skuffelse efter at have bestilt denne fået
besked fra Itbutikken om at levering fra leverandøren først kan ske den 15
maj. Er der nogen der har set kameraet andre steder til nogenlunde samme
pris (+ - 500 kr.) men med hurtigere levering (evt. også i fysiske
forretninger) da jeg gerne skulle have det en del før!!

MVH

Kåre Andersen

Fra : Kåre Andersen

Dato : 20-04-02 01:33

Nu har jeg siddet og grublet lidt over det og er imellemtiden faldet over
www.technikdirect.de hvor de har kameraet billigere... nogen der har
erfaringer med om tyskerne er foran i leveringer (og om de derfor har ixus
v2 på lager nu) og generelt ved om det er til at stole på at handle via
technikdirect.de (hvad er der af uforudsete udgifter m.m.)?? Og til sidst,
hvis jeg køber i tyskland, hvad så med garanti? Følger det med produktet så
jeg kan få det repareret gratis også i DK eller skal det sendes til tyskland
igen?

Mange tak for hjælpen,

Kåre Andersen

Fra : Uni Bull

Dato : 20-04-02 17:46

> Nu har jeg siddet og grublet lidt over det og er imellemtiden faldet over
> www.technikdirect.de hvor de har kameraet billigere... nogen der har

Jamen altså... Ixus 330 er lige på trapperne (få dage i de tyske netshops)
og
det får du til 529EUR+PP hos www.digital-versand.de
Med andre: Et bedre kamera til samme pris!

Jeg går netop og afventer Ixus330 hos en af de tyske netshops. Prisen
svinger fra ca. 500EUR til ca. 570EUR.
--
Uni Bull
København K

Fra : Kåre Andersen

Dato : 20-04-02 18:06

I know, men samme kamera er også lige det større og tungere end Ixus v2
bl.a. pga. funktioner som jeg dybest ikke har brug for hvorimod størrelse og
vægt er vigtigt for mig da jeg skal bruge det i byen m.m.. Eftersom du
tilsyneladende handler hos tyske netshops, har du så noget bud på de
spørgsmål jeg stillede i mit indlæg?

MVH

Kåre Andersen

Fra : Uni Bull

Dato : 20-04-02 23:32

> Eftersom du
> tilsyneladende handler hos tyske netshops, har du så noget bud på de
> spørgsmål jeg stillede i mit indlæg?

Desværre/heldigvis: Nej.

Jeg har endnu tilgode at bestille mit kamera, da forretningerne endnu ikke
har modtaget det Ixus330 jeg vil have.

Jeg har en kammerat der har købt videokamera for over kr. 15000,- hos
www.powernetshop.de og han var tilfreds med handlen, men der er selv-
følgelig heller ikke gået noget i stykker (endnu 7-9-13)

Fra : Pico

Dato : 21-04-02 13:04

Uni Bull wrote:
> [...]
> www.powernetshop.de og han var tilfreds med handlen, men der er selv-
> følgelig heller ikke gået noget i stykker (endnu 7-9-13)

Jeg kan godt lide din løsning med at nedtone støjen i din PC og du er gået
ret redikalt til værks. Er det så hjulpet ?
Har du nogen erfaring med at sætte blypladerne alene da det jo er det letteste
at starte med.
Jeg ved godt det ikke har noget med køb af kamere at gøre, men jeg mener
ikke det er godt at starte en ny tråd.
Pico

Fra : Uni Bull

Dato : 21-04-02 16:40

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote in message

> [...]
> ret redikalt til værks. Er det så hjulpet ?
> Har du nogen erfaring med at sætte blypladerne alene da det jo er det

Ja - jeg startede med blygummiet og det var dét der gjorde at jeg fik øjnene
op
for støjproblemer generelt.
Jeg vil klart anbefale at starte med blygummi, det er en nem og billig
løsning. Sidenhen
kan du så skifte blæseren i PSU - også meget nemt!!

God fornøjelse - du vil ikke fortryde!

Fra : Pico

Dato : 21-04-02 20:18

"Uni Bull" <Uni.BullKrølleA@Worldonline.dkfjernKrølleA> skrev i en meddelelse news:a9umha$1ja4$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> løsning. Sidenhen
> kan du så skifte blæseren i PSU - også meget nemt!!

Det vil jeg prøve. Forøvrigt, PSU står det for strømforsyningen og er
Pabst blæsere særligt støjsvsage ?
Pico

Fra : Uni Bull

Dato : 21-04-02 22:55

> Det vil jeg prøve. Forøvrigt, PSU står det for strømforsyningen og er
> Pabst blæsere særligt støjsvsage ?

Ja (Power Supply Unit) og ja (muligvis de mest støjsvage du finde til vores
pengepung)

Fra : Sidse

Dato : 21-04-02 16:21

Hej Kåre.
Det er gaktisk sådan at Canons Digitale Kameraer, kun er omfattet
europagaranti,
og hvis du har købt det i Tyskland og skal have det repereret i danmark på
garatien,
så SKAL du have et stemplet garanti kort og en kvittering, ellers skal du
betale reperationen!

Hilsen Sidse

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-04-02 12:12

Jeg var ude for det samme, da jeg bestilte min Canon G2. Jeg fandt G2'eren i
lufthavnen i Kastrup i butikken overfor Nordea i Terminal 3 til 8095kr.
eller godt 100kr. mere end jeg skulle have betalt via netbutikken incl.
levering. Muligvis har de også ixus modellen.
Mvh,
Hans