MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mus Problem
Fra : Jensen

Dato : 19-04-02 23:53

Ved installeringen af ny mouse driver frem kommer er en "Fejl 10" ??

Jeg har en dansk version af XP og har hentet den nye mouseware fra logitech.
I Enhedshåndteringen har musen en driver fra Microsoft som under støtter 3
slags mus, men kan ikke
simulerer 3 knapper. Ved "opdatering" af driver henter jeg listen fra
logitech og vælger den mus jeg skal bruger.
Derefter begynder den at kopier de filer den skal bruge og afslutter med at
prøve at starte muse. Men der kommer
den "fejl 10" og den bliver deaktiveret...

Er der nogen der kender til det problem ?? (Sammen mus virker på en anden
komputer med Engelsk XP)

Jensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-04-02 09:24

"Jensen" <l.e.j@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den "fejl 10" og den bliver deaktiveret...
>
> Er der nogen der kender til det problem ?? (Sammen mus virker på en anden

Jeg tror, at fejlen kommer fordi du opdaterer driveren. Du opdaterer en ms
driver med Logitech og det er dømt til at gå galt.
Du skal fjerne den forkerte mus i enhedshåndering, således at der ikke
længere er nogen mus tilsluttet. Ved genstart finder den så en mus igen, og
der skulle du gerne kunne tvinge den til at finde en Logitech mus i stedet.
Derefter kan du evt. installere den nye driver.
Derudover mener jeg ikke, at Logitech laver opdateringer. Dem som jeg selv
har hentet, har været fulde versioner, og der dobbeltklikker man bare på den
downloadede fil, så går det hele automatisk i gang. Hvis du bruger den
metode, tror jeg godt, at du kan installere Logitech driveren, selv om der
er en ms mus aktiv.

Kurt

Fra : Jensen

Dato : 24-04-02 12:26

> [...]
> downloadede fil, så går det hele automatisk i gang. Hvis du bruger den
> metode, tror jeg godt, at du kan installere Logitech driveren, selv om der

Hvordan kan det være at XP Pro DK altid/hele tiden finder en : Logitech
FIRST/PILOT-seriel mus.
Desunden kan jeg hellere ikke finde en mus under "Tilføj ny hardware"
(Kan ikke finde : mus og andre pegeenheder ???)

Lars

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-04-02 21:51

> [...]
> Desunden kan jeg hellere ikke finde en mus under "Tilføj ny hardware"
> (Kan ikke finde : mus og andre pegeenheder ???)

Er det i forbindelse med at du installerer driveren, at den finder
FIRST/PILOT og har du i det billede ikke mulighed for at vælge en anden mus?
Det er nok rigtigt, at du ikke kan finde mus under tilføj ny hardware, idet
windows insisterer på, at nye hardwareenheder først bliver sat på en port,
så den evt. kan detekte den og den vil normalt altid finde en mus, uanset
hvilken port den sidder på. At den så finder en forkert en gang i mellem
plejer man at kunne løse, idet listen med forskellige mus nu dukker op -
tror jeg nok.

Kurt