Stakkels lille mormis :-(
Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 19-04-02 22:07

Længe har der gået en kat rudt her hvor vi bor. I sommers kom hun på vores
altan hvor der altdi stod mad og vand til hende. Hun var meget kælen og
kontaktsøgende. Så satte jeg en lille seddel om halsen på¨hende, til hendes
ejere, om at hun kom hos os. En uge efter gik hun stadig rundt med skiltet
på, så jeg antog, at hun ikke havde noget sted at bo.
For at gøre en lang historie kort, så kontaktede jeg Kattens Værn og Inges
Kattehjem, men de havde så mange katte, at de ikke havde plads til flere.

Hun har heldigvis overlevet vinteren, og jeg har ikke snakket med hende
længe, for hun er blevet meget mere bange for mennesker. Her til aften, så
jeg hende udenfor. Da jeg ville snakke med hende, løb hun ind under
continerne og sad og miavede ud til mig. Nå, så gik jeg ind, men så fulgte
hun efter, og det kan jeg jo ikke stå for, så jeg satte mig ud og snakkede
med hende. Nææh, hun ville ikke snakke. Først da jeg hentede noget mad til
hende, kunne jeg bruges Og så viste det sig, at hun er højgravid.
Stakkels lille pige. Hun skal ihvert faldikke føde sine killinger i en busk
herovre!

Nu prøver jeg igen at ringe rundt og finde et sted hvor hun kan få lov at
føde sine killinger, og hvor de kan finde et godt hjem til hende.

Hun er virkelig sød En smuk bruntortie makreltabby m. hvid. Og hun kan
fortælle laaange historier

En lille tanke til hende, derude i mørket.

Mvh.
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Morten Skjershede

Dato : 19-04-02 22:35

Stakkel lille, snart mormis..
Vi hører rundt om vi kender nogen som kan og vil ha hende.Vi vil i hvertfald
gøre vores til at hun ikke skal føde i en busk. Det er ikke til at bære at
tænke på..
Hun fortjener som alle andre katte at finde gode mennesker at være hos.
Hvor i verden..læs Danmark er det??

Morten & Ulrich
www.dk-yeoman.dk
Cornish Rex & Hellig Birma

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 20-04-02 05:54

Hej Morten & Ulrich!
Tak for det Jeg ville så gerne selv have hene, hvis hun bliver fundet
sygdomsfri, men Jakob vil ikke Man får jo et specielt forhold alligevel,
selvom hun bare render udenfor. Igår ville hun slet ikke have jeg gik ind,
så løb hun miavende efter mig. Det var ikke til at bære, så hun fik noget
mad, og så gik jeg, og da jeg kigget derud senere var hun gået igen.

Jeg kunne mærke killingerne inde i maven, så der er nok ikke så længe til

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 20-04-02 06:02

Jeg glemte jo helt at fortælle hvor vi bor henne *G* Vi bor i Odense SØ

Mvh.
Louise - som er på vej ud af døren til udstilling i Middelfart

Fra : marianne hellemose

Dato : 20-04-02 08:25

Hej Louise
Hvis alt andet glipper, har jeg plads nok til at kunne
"afsætte" et værelse til hende, transporten kan være et problem da jeg ikke
har bil.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 20-04-02 08:58

hmm, det kan da godt være at jeg skal fortælle hvor jeg bor, mit "slot"
ligger på nordkysten af Lolland mellem
Nakskov og Maribo.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Morten Skjershede

Dato : 20-04-02 17:42

Hej Helle...
Hvis det ender med du tager hende må vi finde ud af noget med transport..
Jeg skal til Maribo på udstillingen den 12 Maj.
Bor godt nok i København..men måske vi så kunde få hende hertil og så videre
til dig..Det må kunde lade sig gøre.. Vi ser.

Hilsen Morten

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 20-04-02 23:29

Hej Marianne og Morten!
Tak skal i have for jeres hjælp Det er jeg meget taknemmelig for, og det
er jeg sikker på at Tortie-pigen (som vi kalder hende) også er

I har ret i, at transport kan være et problem, for vi kan ikke tage hende
herind når vi har vores andre katte. Dvs. når jeg ved hvor hun kan komme
hen, så skal hun afsted når jeg ser hende, så jeg kan tage hende, og køre
afsted med hende med det samme. Det er besværligt, men jeg vil gøre alt for
hende.

Vi kommer dersværre ikke til Maribo.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 21-04-02 00:06

> [...]
> hen, så skal hun afsted når jeg ser hende, så jeg kan tage hende, og køre
> afsted med hende med det samme. Det er besværligt, men jeg vil gøre alt

Først: Jeg synes det er skønt at I er mange der vil hjælpe den stakkels kat.

Men.. Er det ikke meget stressende for hende at blive puttet i en
transportkasse og kørt et eller andet sted hen hvis hun er så sky som du
skriver?

Ikke fordi jeg kan se hvad man ellers kan gøre Og selvfølgelig skal hun
hjælpes. Men risikerer man ikke at hun føder "af skræk" - før tiden? eller
er det nok at hun har mad og vand og (nogenlunde) tryghed?

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 21-04-02 09:03

Hej Lisbeth!
Hun er ikke sky. Men hun er ved at udvikle sig til en vildkat, men ligeså
snart hun har fundet ud af at man ikke gør hende noget, så er hun noget så
kælen og tillidsfuld og når jeg går, render hun miavende efter mig. Her i
fredags da jeg snakkede med hende, rejste jeg mig op, og så stilte hun sig
op på bagbenene ofr at gnide sit hoved mod min hånd. Jeg har aldrig oplevet
noget lignedne
Hun har helt sikkert boet et sted, men er blevet smidt ud eller blevet væk.
Hun er helt klart en kat der skal bo i familiens skød
Men du har ret i, at det er en risiko at tage, t flytte hende når hun er så
langt henne, men jeg ville ikke kunne holde ud at se hende rende rundt me
sine killinger og lede efter mad.

Fra : marianne hellemose

Dato : 21-04-02 09:19

Hej Louise
Som Lisbeth er inde på i sin mail, så vil det være stressende for hende, har
du et bud på hvornår fødsel kan forventes, ingen bil og ikke engang kørekort
ellers kunne jeg måske have lånt en bil, nu er udstillings-weekenden
snart overstået så der bliver lidt mere "gang" i listen,
måske er der så nogle der kan hjælpe med transport,
jeg kan muligvis arrangere afhentning i Tårs, ved færgen
fra Spodsbjerg, og vi kunne "søge" hjælp på katte-dk
listen, det jeg tænker mest på er at når hun er så drægtig
at det umiddelbart kan ses så skal der handles rimelig hurtigt hvis hun ikke
skal stresses mere end højst nødvendigt.
Mit tlfnr. 54 71 22 12 og som sagt er jeg parat, og er
sikker på at min dyrlæge vil sponsorer en del af kastra-
tionen når mormis er klar til det, så flokken kan få nye hjem.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 21-04-02 09:56

Hej Marianne!

> Som Lisbeth er inde på i sin mail, så vil det være stressende for hende,
har
> du et bud på hvornår fødsel kan forventes, ingen bil og ikke engang
kørekort

L: Jeg tror kun der er et par uger til. Nu har jeg ikke set hendes patter,
men maven er meget stor og buler ud i begge sider.

> [...]
ikke
> skal stresses mere end højst nødvendigt.

L: Jeg prøver lige det først, osm vi snakkede om tlf. Jeg går ud med en
håndfuld kattefoder idag og ser om jeg kan finde hende og holder øje med
hende herinde fra.

> Mit tlfnr. 54 71 22 12 og som sagt er jeg parat, og er
> sikker på at min dyrlæge vil sponsorer en del af kastra-
> tionen når mormis er klar til det, så flokken kan få nye hjem.

L: Du aner ikke hvor taknemmelig jeg er for din hjælp! Glæder mig til at
fortælle det til Tortie-pigen )

Fra : marianne hellemose

Dato : 21-04-02 15:43

Hej
Det er lykkedes mig at komme i kontakt med dem
der udstiller, så nu mangler vi "bare" at Louise skal
overtale Tortie til at "flytte" til Lolland

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk