Problemer med mit netværk
Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 19-04-02 22:00

Jeg prøver stadig at installere et netværk med 2 maskine. Jeg har prøvet at
skifte kabler ect uden hjælp. Jeg får stadig at vide at værten ikke kan
findes.

Nu har jeg imellem tiden installeret xp pro på den anden maskine men lige
fedt hjælper det. Dog har jeg et mærkelig problem. Da jeg satte den anden
computer (Beta) op og skulle tildele den et navn kom jeg til at bytte rundt
så den fik navnet på serveren (alfa) Med det samme sagde maskinen at jeg
ikke kunne bruge dette navn da det allerede var i brug på netværket. Så må
der jo også være en slags forbindelse. Serveren sender 577 pakker af sted
men modtager kun 7, så der må da være et lille hul et eller andet sted.

Begge maskine har følgende installeret:
Klientprogram til Microsoft-netværk
Fil og udskriftsdeling
QoS-pakkeplanlægning
Internetprotokol (TCP/IP)

Alligevel kan jeg ikke få dem til at snakke sammen. De er forbundet med en
Intel 5 ports hub men selv hvis jeg sætter kabel direkte til hinanden er der
ikke hul igennem.

Jeg får hele tiden at vide at værten ikke kan findes. Nogen der kan hjælpe?

Alfa er tildelt ip: 192.168.0.1
255.255.255.0

Beta er tildelt ip: 192.168.0.2
255.255.255.0

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-04-02 13:46

"(7000) Dennis"
<cfs11807REMOVE@vip.cybercity.dk> skrev:
> Begge maskine har følgende installeret:
> Klientprogram til Microsoft-netværk
> Fil og udskriftsdeling
> QoS-pakkeplanlægning
> Internetprotokol (TCP/IP)

Prøv at installere IPX eller NetBEUI på begge.

> Alligevel kan jeg ikke få dem til at snakke sammen.
> De er forbundet med en Intel 5 ports hub men selv hvis
> jeg sætter kabel direkte til hinanden er der ikke hul
> igennem.

Jeg ved ikke om du er klar over det, men skriver det
alligevel.
Når der bruges hub/switch, skal der bruges "lige" kabler
(sættes der kabel i evt. uplink på hubben/switchen, skal
dette være et krydet).

> Jeg får hele tiden at vide at værten ikke kan findes.
> Nogen der kan hjælpe?

Har du søgt på navnet eller IP adressen?
Kan du pinge den andens IP adresse?

> Alfa er tildelt ip: 192.168.0.1
> 255.255.255.0
>
> Beta er tildelt ip: 192.168.0.2
> 255.255.255.0

Burde være fint nok, måske er det et af netkortene!

/Mikael

Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 22-04-02 20:14

> [...]
> Når der bruges hub/switch, skal der bruges "lige" kabler
> (sættes der kabel i evt. uplink på hubben/switchen, skal

Kablet fra serveren er et krydset men det går ind i uplinket. Kablet fra
"beta" er lige. Det har virket under win 98 uden problemer.

Hvis jeg går ind og tilføjer andre protokoler ect vil det så ikke have
indflydelse på min internet forbindelse?

Fra : Pennywize The Clown

Dato : 22-04-02 21:11

> [...]
>
> Hvis jeg går ind og tilføjer andre protokoler ect vil det så ikke have
> indflydelse på min internet forbindelse?

Hvis du installere andre protokoller vil det ikke have nogen
indvirkning på din internet forbindelse.

Pennywise

Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 23-04-02 10:51

"Pennywize The Clown" <pennywize666@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> \\(7000\\) Dennis <cfs11807REMOVE@vip.cybercity.dk> skrev:

Nu sker der langt om længe lidt. Når jeg pinger fra serveren går 100 %
igennem men når jeg pinger fra "beta" får jeg at vide at anmodningen fik
timeout.

På serveren kan jeg inde under arbejdsgrupper heller ikke se nogen.

Dennis

Fra : yyhh

Dato : 25-04-02 16:29

Prøv at flytte kablet til en anden port i hubben, det virkede for mig. Man
må vist ikke sætte et kabel ved siden af uplink vis man bruger det