Nokia 8250
Fra : Anonym A.K.A. mig

Dato : 03-02-01 14:27

Har I set Nokias nyeste telefon - 8250? Jeg ved den har været diskuteret for
en måned siden, men jeg er ikke sikker på at der er så mange der har set
den.

Se på http://www.nokia-asia.com/

En 8210 med 6210'erens HSCSD (hurtig data med fx laptop), men uden WAP.

Personligt mener jeg er den er flot, pænere en 8210. Hvis man alligevel
havde tænkt sig at have en 8210/8850 bare som
blæretelefon/status-/stil-symbol og gerne vil have noget unikt, kunne man
overveje at skaffe sig en fra Asien.

Den skulle først komme til Europa om et godt stykke tid. Den kører 900/1800
så der burde ikke være nogle tekniske problemer.

Også et alternativ til 6210 hvis man ikke vil have WAP eller kan bruge en
PDA til det. Den er mindre/lettere end 6210..

Fra : Erik Einum

Dato : 04-02-01 18:16

Anonym A.K.A. mig <ole321@yahoo.dk> skrev
> [...]
> set den.
>
> Se på http://www.nokia-asia.com/
>
> En 8210 med 6210'erens HSCSD (hurtig data med fx laptop), men uden WAP.

8250 har ikke HSCSD! 8250 er identisk med 8210 bortsett fra
design/displayfarve, i tillegg har den SMS-chat og pauseskjem (som 3310)

> [...]
> blæretelefon/status-/stil-symbol og gerne vil have noget unikt, kunne
> man overveje at skaffe sig en fra Asien.

Det kan blir problemer med reparasjoner, spesielt SW-oppdateringer. SW som
ligger på telefonen er asiatisk, med asiatiske (og engelske menyer), og
tilsvarende språk når det gjelder ordbok (T9). Det er ulovlig av et
verksted å legge inn SW med annet språk enn det som er standard på
telefonen.

> Den skulle først komme til Europa om et godt stykke tid.

8250 kommer _ikke_ til Europa, men Nokia utelukker ikke at en
lignende/tilsvarende telefon kommer til Europa. 8250 har følge Nokia
features spesielt tilpasset Asia. 8210 og 3310 er for bl.a. Europa, men en
telefon som kombinerer disse to er kun for Asia, forstå det den som kan.

> Den kører 900/1800 så der burde ikke være nogle tekniske problemer.

Ingen tekniske problemer med gråimport nei.

> Også et alternativ til 6210 hvis man ikke vil have WAP eller kan bruge
> en PDA til det. Den er mindre/lettere end 6210..

Men har som sagt ikke HSCSD.

///Mvh. EE

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-02-01 12:02

"Erik Einum" <erik-ein@online.no> wrote:

>Anonym A.K.A. mig <ole321@yahoo.dk> skrev

>8250 har ikke HSCSD! 8250 er identisk med 8210 bortsett fra
>design/displayfarve, i tillegg har den SMS-chat og pauseskjem (som 3310)

Jeg læste et sted (mener det var en nyhedsgruppe), at den kan køre 14,4 kbps.
Jeg kan ikke finde noget om det på nokia-asia.com. Så jeg er ikke sikker på
det.

Peter

Fra : Erik Einum

Dato : 07-02-01 10:29

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> wrote

> Jeg læste et sted (mener det var en nyhedsgruppe), at den kan køre 14,4
kbps.
> Jeg kan ikke finde noget om det på nokia-asia.com. Så jeg er ikke sikker

> det.

Mulig den klarer 14400, det tør jeg ikke å si sikkert, men det er da ikke
det samme som HSCSD!

///Mvh. EE

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-02-01 12:34

"Erik Einum" <95766078@mobilpost.com> wrote:

> [...]
>på
>
>Mulig den klarer 14400, det tør jeg ikke å si sikkert, men det er da ikke

Helt enig. De danske operatører kalder 14.4 for High Speed Data, så de kan
tage ekstra for den service.

Peter