Udskiftning af kradsetræ
Fra : Eivind Andreassen

Dato : 19-04-02 21:04

Jeg har et kradsetræ til mine 2 katte, som er ved at være godt og
grundigt hærget. Det er beklædt med noget tykt vævet stof. Jeg synes
300 kr. er lige lovlig dyrt for et nyt, så jeg vil høre, om nogen har
efraringer med at købe ny beklædning og fastgøre denne til træet? Kan
man evt bruge et stykke gulvtæppe eller en dørmåtte, eller findes der
måske et sted hvor man kan købe et stykke af samme materiale som det
der sidder på? Og hvordan fastgøres det bedst, med søm eller lim ?

På forhånd tak

Fra : Anja Plouman Johanse~

Dato : 20-04-02 10:39

Vi har haft stor glæde af nogle 3x3 stolper beklædt med tæppehandlerens
bedste rast eller hvad man nu kan finde. Vi har brugt søm til at sætte det
fast med og det har fungeret fint.
Et sådant kradsetræ kan også udvides i alle retninger. Vi lavede selv et der
gik op på begge sider af en gang også hen under loftet. Det kan være lidt
irriterende godt nok når der ligger to fede katte på det og synes det er
morsomt at fange hårtotter på ens hoved med kløerne.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 20-04-02 12:30

> [...]
> måske et sted hvor man kan købe et stykke af samme materiale som det
> der sidder på? Og hvordan fastgøres det bedst, med søm eller lim ?

Hej.

Vores gamle kradsetræ bestod (består) af en stolpe med kokostæppe på.
Kokostæppet har vi selv skiftet mange gange, når det var kradset igennem. Du
kan sikkert få en rest hos en tæppehandler - vi var heldige, vi har kokos på
gulvet og har gemt stumperne fra pålægningen

Jeg vil mene kokos eller sisal er bedst til kradsetræer men jeg har dog set
dem med "almindelige" gulvtæpper osse. Der ville jeg bare være lidt nervøs
for at de kom til at hænge fast i en løkke mens man ikke lige var hjemme.

En anden mulighed er at købe et langt stykke reb 1,5 cm i diameter) og så
vikle det rundt om stolpen, det holder længe ser det ud til - det er det
system der er på Likita-kradsetræerne (http://www.likita.dk)

En kokos-dørmåtte kan sikkert også fint bruges. Vi har altid sømmet det fast
med de der blå søm med flade hoveder (tagpapsøm?? Jeg ved bare det er "søm"
) Ellers er en hæftepistol god, hvis man kender nogen man kan låne
sådan en tingest af (eller selv har en selvfølgelig)

Hilsen
Lisbeth

--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk