Tritonrør
Fra : Wexxex

Dato : 03-02-01 14:22

Jeg har lige købt et nyt lysrør og ville prøve et Tritonrør denne gang, som
jeg her i gruppen har læst skulle være et godt rør.
Nu er jeg lidt i tvivl om den lokale akvariepusher har taget en rimelig pris
for røret, for jeg måtte betalte kr.304.- for et enkelt 150 mm 58watt
code1317 Triton lysrør. Jeg vil spørge jer om prisen er ok for det rør,
ellers vil jeg tage ind til kbh. næste gang jeg skal have det andet rør
udskiftet.
På forhånd tak.
Hilsen Wexxex

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-02-01 21:04

Wexxex skrev i meddelelsen <95h0ii$2ce1$2@news.cybercity.dk>...
> [...]
>code1317 Triton lysrør. Jeg vil spørge jer om prisen er ok for det rør,
>ellers vil jeg tage ind til kbh. næste gang jeg skal have det andet rør

Tjah - det ER dyre rør - men giver en masse lys for pengene !

Avifauna havde dem en gang sidste år til 255 kr - men der kommer så porto
m.v. oveni - så 304 er nok OK !

Hvis man synes, at det er for meget, så er der andre rør, der også giver
meget lys - f.x. sælger Bonnie forretningerne et rimeligt højtydende rør,
der hedder Cronos - det er lidt billigere.........

Men Triton er (efter min ringe mening) absolut pengene værd !

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 05-02-01 08:21

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in message
> pris
> >

> Tjah - det ER dyre rør - men giver en masse lys for pengene !

Helt sikkert.

> [...]

> der hedder Cronos - det er lidt billigere.........
>
> Men Triton er (efter min ringe mening) absolut pengene værd !

Det kan vi kun være 100% enige.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Kent Christensen

Dato : 05-02-01 12:14

Hej

Jeg er da blevet lidt interesseret i Tritonrøret.

Er det er fuldspektret rør?. Altså et rør, som har
samme gode virkning på planterne som et Gro-lux,
men som også har hvidt lys, så man undgår det meget
røde lys fra alm. Gro-lux?

Vh
Kent

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 05-02-01 13:26

"Kent Christensen" <KentChr@mail.dk> wrote in message
> [...]
> samme gode virkning på planterne som et Gro-lux,
> men som også har hvidt lys, så man undgår det meget

Triton er et 3 bånds rør

Det vel sige den har størst lysmængde på 3 forskellige frekvenser
(bølgelængde) Og de skulle vist nok ikke ramle sammen med den type lys som
alger elsker. Men passe sammen med planters behov.

jeg bruger kun Triton og et enkelt gammelt lumilux (har ikke fået købt et
nyt endnu) og alle mine planter gror flot og fint.

Fra : Kent Christensen

Dato : 05-02-01 14:26

> jeg bruger kun Triton og et enkelt gammelt lumilux (har ikke fået købt et
> nyt endnu) og alle mine planter gror flot og fint.
>
> --
> With many Thanks

Hej igen

Hmmmm, et rør som er godt for planterne, men som alger ikke
elsker ?? Den får du vist problemer med at forklare Alger er
jo også planter.

Det må hænge sådan sammen, at Triton-røret er så godt for
planterne, at de vokser meget godt og dermed forbruger mange
næringsstoffer, hvorfor der ikke er noget tilbage til algerne. Det
vil jo så selvfølgelig afhænge af balancen i akvariet, - passende
antal fisk i forhold til planterne o.s.v..

Kan Triton-røret sammenlignes med Power-Glo, hvis du kender
denne type?

Kender du nogle gode steder på nettet, hvor man kan læse om
alle de forskellige rør-typer og deres tekniske karakteristika?

Vh
Kent

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 05-02-01 15:09

> Hej igen
>
> Hmmmm, et rør som er godt for planterne, men som alger ikke
> elsker ?? Den får du vist problemer med at forklare Alger er
> jo også planter.

Ja men hvis jeg hsuker rigtigt foretrækker de forskellige lysfarver

> [...]
> antal fisk i forhold til planterne o.s.v..
>
> Kan Triton-røret sammenlignes med Power-Glo, hvis du kender

jeg har ikke selv brugt den, men ja det vil jeg mene.

> Kender du nogle gode steder på nettet, hvor man kan læse om
> alle de forskellige rør-typer og deres tekniske karakteristika?

Yep lige her:
http://www.geocities.com/Heartland/Hills/2637/spectra.html