Bog: The Practical Dog Listener
Fra : Søren Voigt

Dato : 19-04-02 20:15

Nu har jeg købt og læst den helt nye bog af Jan Fennell med navnet "The
Practical Dog Listener".

Sådan generelt er det min erfaring at hundetræning ikke kan "læses ind", men
jeg sætter pris på at læse bøger om træning og så danne mig mt eget indtryk.

Er der nogen andre der har læst denne bog eller den foregående der hed "The
Dog Listener". Hvad er i givet fald jeres oplevelse af disse bøger? I
hvilken udstrækning kan man bruge de nævnte træningsprincipper?

Søren Voigt

Fra : pmj

Dato : 20-04-02 14:20

"Søren Voigt" skrev d. 19-04-02 20:15 dette indlæg :
> [...]
> Dog Listener". Hvad er i givet fald jeres oplevelse af disse bøger? I
> hvilken udstrækning kan man bruge de nævnte træningsprincipper?

Hej Søren

The Dog Listener er oversat til dansk "Hundelytteren".
Jeg synes at det er en sød bog, med gode praktiske eksempler på, hvordan
man kan arbejde med problemet "menneske - hund", men jeg er ikke enig
med Jan Fennell i hendes teori om, hvorfor hundene opfører sig som de
gør.
Selvom jeg ikke er enig i hendes teori kan jeg godt bruge mange af
hendes praktiske eksempler. De virker nemlig også, hvis man går ud fra
at hunde helst undgår konflikter og er fornuftige flokdyr.

Mange hilsener

Pia Johnsen
http://home.worldonline.dk/~piasevy/

http://www.kandu.dk/