MS Windows
briani 27239
Vis administrator konto i xp
Fra : Duca

Dato : 19-04-02 20:12

Hejsa !

Jeg sidder med Win XP pro og vil gerne have aktiveret den indbyggede
administrator konto, så den vises sammen med de andre brugere på systemet
når windows startes - er det muligt, eller rettere sagt hvordan gøres det :)
??

Mvh

Christoffer

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-02 23:00

"Duca" <ask@news.dk> skrev....

> [...]
> indbyggede administrator konto, så den vises sammen med de andre
> brugere på systemet når windows startes - er det muligt, eller

Det er muligt med en ændring i registreringsdatabasen, men jeg orker
ikke at finde den lige nu. Måske senere, hvis ikke andre kommer mig i
forkøbet.

Indtil da kan du lave ALT+CTRL+DEL 2 gange når velkomstskærmen vises,
så får du mulighed for at logge på som admin.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : morten L

Dato : 20-04-02 14:29

"Duca" <ask@news.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når windows startes - er det muligt, eller rettere sagt hvordan gøres det

Mener det står i mit Forum under XP
www.kalkunen.dk

Mvh. Morten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-02 08:32

"morten L" <kalkunen@mail.dk> skrev....

> Mener det står i mit Forum under XP

Hvis du skal henvise til dit forum hvergang, så gør os da i det
mindste den tjeneste at lave et direkte link. For dem der ikke gider
bladre og lede er registry ændringen her:

Find nøglen :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT
\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

Tilføj eller ret værdien Administrator og sæt den til 1.

Fra : morten L

Dato : 21-04-02 11:49

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "morten L" <kalkunen@mail.dk> skrev....

> Hvis du skal henvise til dit forum hvergang, så gør os da i det
> mindste den tjeneste at lave et direkte link. For dem der ikke gider
> bladre og lede er registry ændringen her:

Sorry Kent
skal nok huske det næste gang

Morten