printervenlig side
Fra : Mark Andersen

Dato : 19-04-02 19:02

Jeg har lavet en phpside som genererer en liste udtrukket fra en fil.
Det er også lykkedes meget godt. Men jeg vil gerne have det sådan at jeg i
listen kan bestemme hvor der ska være 'ny side skift', således at jeg kan
gøre listen pæn når den bliver udskrevet på printeren.

Findes der evt. nogle html tags man kan bruge til at definere hvor i ens
kode der ska skiftes side?
Hvis ikke, hvad kan man alternativt gøre?

Mvh

/Mark

Fra : Stig Nygaard

Dato : 19-04-02 19:55

Hej Mark

Mark Andersen wrote:
> Findes der evt. nogle html tags man kan bruge til at definere hvor i ens
> kode der ska skiftes side?
> Hvis ikke, hvad kan man alternativt gøre?

Man kan specificere et stylesheet specifikt for udskrivning (paged media
styles), og jeg mener du der bl.a. kan styre sideskift. Desværre er det
bare ikke særlig mange browsere der understøtter det endnu. Nyeste
udgaver af Mozilla/Netscape og Internet Explorer gør dog vistnok i et
eller andet omfang. Prøv at gå på jagt på www.w3.org under CSS2
specifikationerne.

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ?! --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Mark Andersen

Dato : 20-04-02 15:10

En flink ven fortalte mig jeg eks. ku gøre sådan her.

Side 1
Side 2

Den på i browser vindue se sådan her ud:
Side 1
Side 2

Men på printeren vil hver linie stå på hver deres side! :)
Det var lige det jeg ville ha' :)

Mvh

/Mark