Hvalpebilleder og VIDEO !
Fra : Jo-Ann

Dato : 19-04-02 18:41

Hej Allesammen !

Så har leget lidt på min side igen, selvom det næsten ikke er til at løsrive
sig nede fra hvalpene - så min gode gamle far blev sat til at redigerer det.

Vi har forsøgt at optage lidt video af alle hvalpene. Indtil nu har han kun
fået redigeret det hvor hvalpene er enkeltvis....

Vil gerne hører hvad folk synes om det, og man gider sidde og vente på at
hente 3-4 mb ned ? Ja, jeg går ud fra at de forskellige hvalpekøbere
gør..men mon andre gør ?

Billeder og video'er er på min hjemmeside her:

http://www.rhodesian-ridgeback.dk/

Mvh

Jo-Ann

P.S: som nu drøner ned til sine vapser igen !

Fra : Annika

Dato : 19-04-02 18:51

Hejsa
Ja, tror en del hundeinteresserede måske er - men hvad gemmes de i??
Mere om det er det optimale format - om det streames/hentes osv...

3-4mb er meget for de som stadig er på modem må man sige
Men skynder mig ind og tjekke :))
Selv har jeg ikke nogle film af mors lille vuffer oppe (mere)

Annika
http://annika.dk/gside.asp?id=29

Fra : Annika

Dato : 19-04-02 19:00

og som en ekstra må man sige at kvaliteten er god
hvis der er plads kan "man" evt. lave en low-version til de der ikke vil
vente??

Annika

Fra : Jo-Ann

Dato : 19-04-02 20:03

Hej Annika !

Ja, jeg gider ikke de der video klip hvor man bare kan se en "ting" der
bevæger sig. Så hellere laver filmene lidt kortere - så man så kan "se
noget".

Det der med "steame" det er vist ikke lige noget jeg synes jeg har hørt om
før - kunne man få lidt undervisning ? (måske de andre vil foretrække vi gør
det pr. email ? *S*)

Skal overveje det med low-version..hvis jeg ellers kan hitte sådan en knap
( ja ja...er et nyt kamera, og vi har ikke en dyt erfaring med det)

Mvh

Jo-Ann

Fra : Louise Kragh

Dato : 19-04-02 20:23

Jeg kunne se dem direkte fra siden, men har også en ret hurtig
forbindelse
mvh
Louise

Fra : Louise Kragh

Dato : 19-04-02 20:22

Nårh hvor er de søde
mvh
Louise

Fra : Jo-Ann

Dato : 19-04-02 20:46

tak skal du have Men du skulle lige prøve at ligge øre til dem ! De har
nogle vildt godt udviklede stemmebånd når MOAR er for længe om at komme med
"mælkebeholderne"

Mvh

Jo-Ann

P.S: i morgen forsøger vi også med lidt "fast føde"...en gang A38...og det
skal da naturligvis også filmes !

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 19-04-02 21:23

Hvor er de søde, der er kun en ting galt med dem...

Det er ikke flattere

Nej de er altså søde, det var ret sjovt at se reaktionen fra mine to
flattere (en han på 4 år og en tæve på 7 måneder) da jeg afspillede
filerne, de spidsende ører

Held og lykke med de små og den stolte mor

Jane

Fra : Annette Skovbon

Dato : 20-04-02 16:18

Hej Jo-Ann,
Hvor er de søde!
Det er en speciel race du dér er faldet for. Er der mange af dem i DK?

Vh. Annette
-som aldrig har set en hund det klædte med midtersklidning før

Fra : Jo-Ann

Dato : 20-04-02 17:11

Hej Annette !

Grin, ja midterskildningen hedder jo så en ridge.

Hvor mange ridgebacks der præcis er et Danmark er der ikke rigtig nogen der
ved, men et gæt må være omkring 600 - så der er nok flere end man sådan lige
tror.

Desværre ser man ikke så tit ridgeback på træningspladser osv. men det
bliver dog bedre og bedre, og flere og flere kommer ud og træne med deres
ridgeback.

Ja og jeg er godt nok faldet meget for racen - og tror lige nu ikke at andre
racer nogensinde kan opfylde "mine krav" så jeg har nok valgt den rigtige
race.

Mvh

Jo-Ann

Fra : Annette Skovbon

Dato : 20-04-02 18:01

> Grin, ja midterskildningen hedder jo så en ridge.
Så blev jeg også klogere i dag, tak for oplysningen

> Desværre ser man ikke så tit ridgeback på træningspladser osv. men det
> bliver dog bedre og bedre, og flere og flere kommer ud og træne med deres
> ridgeback.
Jeg tror faktisk aldrig jeg har set en, for jeg så billederne af dine.

Hvordan er deres temperament? aktivitetsniveau osv. - ja, nu er jeg o
blevet nysgerrig

Vh. Annette

Fra : Jo-Ann

Dato : 20-04-02 20:33

Hej Annette !

Ja, er da altid rart at lærer lidt nyt

Deres temperament er MEGET forskellige. Der er både sky typer, lidt
agressive, og så næsten labradortyper. Deres temperament BURDE være "Værdig,
intelligent, reserveret overfor fremmede, men uden at være aggressiv eller
sky.

Mine to er meget meget forskellige. Min tæver er noget nær labrador agtig -
dog på nær hun ikke har den voldsomme "trang" til at apportere, men hun er
dog idag god til at apportere (vi kvalificerede os bla. til DKK's DM i
lydigheds sidste år).

Min hanhund er lidt mere "vagthund"..men igen...han gør ikke "unødigt" med
det mener jeg, at kommer der fremmede, så gør han, men når jeg siger stop,
eller bare siger dav dav til folk, så stopper han. Kommer der folk som
kommer her tit, folk vi kender, så siger de intet, men løber enten ud for at
blive klappet, eller bliver liggende (på sofaen - ups) og logre lidt.

Det er en hund som ELSKER motion. Jeg tror ikke man kan gå en ridgeback
træt. Hvis man absolut vil gøre den træt, så er det eneste som virker et
godt langt spor.

Tja, og ellers er det nok svært at sige noget mere generelt om racen, da den
er meget forskellig. Jeg håber mine små vapser bliver som deres mor og deres
far, som begge er utrolig dejlige, "rolige" (herhjemme) hunde, som er glad
for alt og alle. Med "rolige" mener jeg at når man kommer ud hvor der sker
noget, så vil Issa meget gerne...f.eks. til lydighedsprøver/træning.

Er der mere du vil vide ?

Mvh

Jo-Ann

P.S: og så kan de få A38 op i ca. 40 cm's højde på væggene når de spiser

Fra : Annette Skovbon

Dato : 20-04-02 22:55

> Er der mere du vil vide ?

Ikke rigtig, du har jo skrevet de væsentligste ting om dem
Det virker som en hund med en stor personlighed.
Tak for alle oplysningerne. Det er altid mere spændende at få en
'race-beskrivelse' af nogle som har den pågældende race i hjemmet, end
at læse spalte op og spalte ned om dem i en rigtig racebeskrivelse. Man
får lissom mere indblik sådan her.

> P.S: og så kan de få A38 op i ca. 40 cm's højde på væggene når de spiser

Så må du lære dem at ordne vægge efter maden

Tak for det.
Vh. Annette