hårdt vand og scalarer
Fra : Anja Plouman Johanse~

Dato : 19-04-02 17:41

Hej.
Jeg bor et sted hvor vi har meget hårdt vand (20dH) nu ville jeg gerne vide
om det er noget der påvirker fiskene. Vi har for tiden sejlfinne mollyer og
sort neon samt 2 suge maller.
Jeg har desuden også prøvet at miste scalarer. Første gang vi købte dem var
det fiskedræber men anden gang jeg købte (der var fiskedræberen udryddet)
døde de efter ca. 14 dage. Er det vandet eller???

MVH
Anja

Fra : ole larsen

Dato : 19-04-02 18:17

Anja Plouman Johansen skrev i meddelelsen
<3cc0489b$0$97281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>det fiskedræber men anden gang jeg købte (der var fiskedræberen udryddet)
>døde de efter ca. 14 dage. Er det vandet eller???

Dit vand er velegenet til dine sejlfinnemollyer ( hvis du sætter lidt salt
til ) men ikke til
de øvrige.
Alligevel er det ikke vandets hårdhed, de dør af. Der er en anden
forklaring, som dine
oplysninger ikke giver nogen mulighed for at afdække.

Ole