MS Windows
briani 27239
hvordan laver man en "format c:" i XP
Fra : Ukendt

Dato : 19-04-02 16:55

der er jo ikke nogle dospromt man kan taste format c:
hvad går man så hvis man vil starte forfra

Fra : Madsen

Dato : 19-04-02 17:08

Allan skrev:

> der er jo ikke nogle dospromt man kan taste format c:
> hvad går man så hvis man vil starte forfra

Boot på WinXP cd'en og vælg at formatere drevet.
Boot på en Win9x-bootdisk og kør 'format c:' den vej, men det kræver
at du kører FAT32 og ikke NTFS på drevet, så vidt jeg ved.
Du kan også gå ind i diskhåndtering i WinXP og formatere drevet, hvis
du ellers kan få lov til det mens Windows kører, hvilket jeg tvivler på
at du kan.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-02 18:18

> Boot på WinXP cd'en og vælg at formatere drevet.

det bliver nok den løsning

> Boot på en Win9x-bootdisk og kør 'format c:' den vej, men det kræver
> at du kører FAT32 og ikke NTFS på drevet, så vidt jeg ved.

den win9x disk jeg har har ikke format komandoen !! (hvorfor ikke ved jeg
ikke)

> Du kan også gå ind i diskhåndtering i WinXP og formatere drevet, hvis
> du ellers kan få lov til det mens Windows kører, hvilket jeg tvivler på
> at du kan.

det tvivler jeg også på

Fra : Madsen

Dato : 19-04-02 18:33

Allan skrev:

> det bliver nok den løsning

Det er også klart den nemmeste og hurtigste

Det har min. (Win98SE)
Hent evt. en anden her: http://www.bootdisk.com

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 20-04-02 15:55

Madsen wrote:

> Det er også klart den nemmeste og hurtigste

> Det har min. (Win98SE)
> Hent evt. en anden her: http://www.bootdisk.com

Tror du ikke du har lagt format.com manuelt over på disketten i sin
tid Madsen, det gjorde jeg i hvertfald for at have muligheden og
hvergang jeg skal hjælpe nogen "slæber" jeg altid min Win 98 boot
diskette med fordi jeg har konstateret at det i mange, næsten alle,
er bootdisketter uden format.com.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 21-04-02 02:38

Pico skrev:

> [...]
> hvergang jeg skal hjælpe nogen "slæber" jeg altid min Win 98 boot
> diskette med fordi jeg har konstateret at det i mange, næsten alle,

Det mener jeg med næsten 100 % sikkerhed at jeg ikke har gjort med
min Win98SE bootdisk for den er lavet med den indbyggede funktion
i Win98SE til at lave en bootdisk med, så vidt jeg husker.

Hvis du henter denne: <http://makeashorterlink.com/?X12B62AB> så får du
også format.com på disken og det er en almindelig Win98SE OEM bootdisk
du kan hente på ovenstående link.
Format.com bliver udpakket på den ramdisk der bliver oprettet når man
booter på disketten. <http://www.wol.dk/~hijklm/win98se/boot/>

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 21-04-02 13:21

Madsen wrote:

> [...]
> bootdisk du kan hente på ovenstående link.
> Format.com bliver udpakket på den ramdisk der bliver oprettet når man

Du har nok ret igen Madsen Jeg tror jeg har rodet rundt i Format og
Fdisk. En gang imellem skulle man måske gå tidligere i seng.
Pico