MS Windows
briani 27239
Seriøst XP problem - behøver hjælp ASAP !
Fra : - = KG = -

Dato : 19-04-02 16:28

Jeg står med et alvorligt problem i XP. Jeg har med programmet Direct
Connect downloadet en fil, som hverken kunne omdøbes eller slettes, fordi XP
sagde den var "i brug af anden bruger eller et andet program". Jeg har
forsøgt at slette/omdøbe den efter frisk genstart og endda også i fejlsikret
tilstand, men ligelidt hjalp det. Derfor prøvede jeg at kopiere filen over i
en anden mappe og også på et andet drev men det hjalp heller ikke - den var
stadig i brug. Da filen fylder 500 mb står jeg nu med 1.5 gb ubrugelige data
som jeg ikke kan få slettet...

Jeg kan absolut ikke se hvilket program det er der skulle have en downloadet
..avi fil i brug ( og slet ikke når den ligger 3 forskellige steder på
computeren). Så hvordan kan jeg komme til at slette og omdøbe den, og er det
muligt at se hvilket program der har filen i brug? (det skal også siges at
jeg ikke er på et lokalt netværk).

Behøver hjælp hurtigst muligt !! :(

Fra : Henning Lund

Dato : 19-04-02 16:46

- = KG = - skrev:

> Jeg står med et alvorligt problem i XP. Jeg har med programmet Direct
> Connect downloadet en fil, som hverken kunne omdøbes eller slettes,

Smid Direct connect ud, så er jeg sikker på du kan gøre det.

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 19-04-02 16:55

"- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan absolut ikke se hvilket program det er der skulle have en
downloadet
> .avi fil i brug

Har du prøvet at lukke alle processer i joblisten? -med undtagelse af
explorer.

Larsen

Fra : - wolf -

Dato : 19-04-02 16:59

"- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> wrote in message
> [...]
XP
> sagde den var "i brug af anden bruger eller et andet program".

Måske reboot i "Safe Mode" er din ven i nøden?

- wolf -

Fra : - = KG = -

Dato : 19-04-02 19:10

> Måske reboot i "Safe Mode" er din ven i nøden?
>
> - wolf -

I mit første indlæg skrev jeg at jeg allerede har forsøgt i fejlsikret
tilstand - det gjorde ingen forskel.

Fra : - wolf -

Dato : 19-04-02 21:06

> I mit første indlæg skrev jeg at jeg allerede har forsøgt i fejlsikret
> tilstand - det gjorde ingen forskel.

Sorry - jeg sov lidt på det tidspunkt, da jeg skrev mit indlæg. Det glæder
mig, at du alligevel har fået løst problemet.

- wolf -

Fra : Madsen

Dato : 19-04-02 17:10

- = KG = - skrev:

> Jeg står med et alvorligt problem i XP.

Som vel er det samme problem som det du startede en tråd om i går.
Hvorfor ikke fortsætte i den?

Madsen.

Fra : - = KG = -

Dato : 19-04-02 19:09

> Som vel er det samme problem som det du startede en tråd om i går.
> Hvorfor ikke fortsætte i den?

Fordi problemet ændrede karakter fra et simpelt omdøbningsproblem, til et
alvorligt problem som skal løses hurtigst muligt.

Fra : Madsen

Dato : 19-04-02 19:30

- = KG = - skrev:

> Fordi problemet ændrede karakter fra et simpelt omdøbningsproblem,
> til et alvorligt problem som skal løses hurtigst muligt.

Og det retfærdiggør altså at du starter en ny tråd med næsten identisk
indhold som den du startede i går? Det eneste du har ændret er jo
faktisk overskriften.
Dette er ikke et supportforum hvor du kan forvente svar ved at bruge
'ASAP', 'hjælp' og 'seriøst problem' i din overskrift. Folk skal nok
se dit indlæg og svare på det hvis de har tid, lyst og evne til det.

Madsen.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 19-04-02 18:25

> Behøver hjælp hurtigst muligt !! :(

Så kontakt en psykolog. :)
Jeg kan ærligt talt ikke se, hvad der gør netop dit problem specielt
presserende.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : - = KG = -

Dato : 19-04-02 19:08

> Jeg kan ærligt talt ikke se, hvad der gør netop dit problem specielt
> presserende.

Det at jeg har 150 mb fri på c: nu og XP brokker sig over det konstant...

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 20-04-02 17:22

> Det at jeg har 150 mb fri på c: nu og XP brokker sig over det konstant...

Jamen dog.
Jeg har et link til nogle der kan hjælpe dig med dine store problemer:
http://www.degulesider.dk/yp/Fagbogen/YpResult?compCatIndexLetter=&wntdPageNo=1&compTrade=Psykologer

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : - = KG = -

Dato : 19-04-02 19:57

Gennem del kommandoen og cmd lykkedes det at slette filerne. Ved dog stadig
ikke hvorfor de blev optaget af et program hele tiden.

Fra : Henning Lund

Dato : 19-04-02 20:27

- = KG = - skrev:

> Gennem del kommandoen og cmd lykkedes det at slette filerne. Ved dog
> stadig ikke hvorfor de blev optaget af et program hele tiden.

Det er som før fortalt DC der tit laver ged i det, jeg kender mange som
først kunne slette filen efter at have afinstalleret DC, måske du heller
ikke ser dette indlæg?

Fra : - = KG = -

Dato : 19-04-02 21:28

> Det er som før fortalt DC der tit laver ged i det, jeg kender mange som
> først kunne slette filen efter at have afinstalleret DC, måske du heller
> ikke ser dette indlæg?

ah - sorry glemte at lave reply. Forsøgte også at afinstallere dc men det
hjalp ikke.

Jeg tror fejlen var at filen ikke var færdig downloadet og derfor så XP det
som en fil i brug. Det er dog første gang jeg oplever dette.

Fra : Henning Lund

Dato : 19-04-02 21:45

- = KG = - skrev:

> Jeg tror fejlen var at filen ikke var færdig downloadet og derfor så
> XP det som en fil i brug. Det er dog første gang jeg oplever dette.

Ja det er der det plejer at gå galt, DC holder på en eller anden måde fast i
den ikke færdig downloadede fil, og alle de tilfælde jeg har kendskab til,
har en _komplet_ afinstallation af DC hjulpet