ISDN-modem og -router samtidigt?
Fra : Mikkel Olrik

Dato : 03-02-01 13:22

Er der mon nogle væsentlige problemer i både at sætte en ISDN-router
(Zyxel 128 p) og et -modem (Lasat speed II) til samme ISDN-linie i hvert
sit stik på NT-boksen. Jeg ville gerne ha' modemmet til at tage sige at
de analoge linier og routeren data alene (hver sit sted i huset).

Molrik

Fra : Henning

Dato : 03-02-01 16:26

On Sat, 03 Feb 2001 13:21:38 +0100, Mikkel Olrik <olrik@post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>sit stik på NT-boksen. Jeg ville gerne ha' modemmet til at tage sige at
>de analoge linier og routeren data alene (hver sit sted i huset).

Du får det problem, at bruger du begge linier (bundler), lægger
routeren ikke den ene linie, når du vil ringe ud. Samme problem, når
nogen ringer ind.

Henning
hsb@image.dk

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 03-02-01 17:21

> [...]

> sit stik på NT-boksen. Jeg ville gerne ha' modemmet til at tage sige at
> de analoge linier og routeren data alene (hver sit sted i huset).

I hvert fald den router jeg har, har nu også to A/D-udgange, til
tilslutning af analoge linier som telefon og fax. Du kan nøjes med at
have en analog linie sluttet til routeren, og derefter forgrene den til
alle de dele af huset, du har brug for. Man /kan/ faktisk få
phonenet-delere.

Jeg kan ikke se at du kan bruge isdn-"modemet" til noget fornuftigt.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.